Overnachting met baby

<p>Hey!</p><p>ik ben er zeeeer aan toe om eens lekker een nachtje(s) weg te gaan met onze kleine van 5 maanden ? het liefste met een lekker bad. Wie heeft hier ervaring mee en welk hotel/huisje vonden jullie voor korte tijd erg geschikt? </p>

Een Park van bijvoorbeeld Landal. Je kunt een huisje uitzoeken die bijvoorbeeld extra luxe is, met eigen sauna, ligbad, bubbelbad. 
En toch nog faciliteiten op het park wat baby vriendelijk is. Zo kan je daar wat makkelijker uit eten dan in een echt restaurant 

Eerlijk gezegd gingen wij overal heen met zo'n kleine baby. Als er maar een campingbedje is, meer hebben ze nog niet nodig... we hebben vaak in bed&breakfasts en verschillende hotelletjes geslapen en met onze 4 maanden oude baby een treinreis gemaakt naar Praag. Elke nacht in een ander hotel, hele dagen in de trein, stadjes bekijken en zelfs een nachtje in de nachttrein. Ging allemaal prima. Maar ik hou dan ook helemaal niet van die standaars vakantieparken zoals Landal of Centerparcs.
Nu de oudste 2.5 jaar is en de jongste 7 maanden, zijn we toch wat meer gebonden aan voorzieningen voor kinderen, maar dan vooral voor de oudste.. die heeft toch wat speelgoed/speelruimte/speeltuintje enzo nodig om zich te vermaken. En dat is niet jn elk hotel of bed&breakfast aanwezig.. dus dit jaar gaan wij naar een glamping, kamperen in een safaritent. 
Denk goed na wat je écht nodig hebt, maar in mijn ogen is dat voor zo'n kleintje nog erg weinig... als ze maar lekker kunnen slapen os het al gauw goed. Ze zitten toch nog veel op schoot/in de wagen, en een kleed kun je overal op de grond leggen om te spelen. Speeltuintjes of zwembaden zijn nog overbodig bij zo'n kleintje...

Klopt! Heb je gelijk in, is ook verder niet nodig. Ik weet alleen niet of er hotels zijn die geen baby’s accepteren en wij hebben bijvoorbeeld geen bad thuis en het lijkt me zo lekker om eens met die kleine in bad te kunnen gaan ? daar zou ik echt naar uit kijken 

Wij hebben nooit problemen gehad met hotels met onze baby. Wel altijd netjes van tevoren gemeld, en uitdrukkelijk gevraagd om een campingbedje. We zijn nooit geweigerd.
Soms is het in de ontbijtzaal s ochtends even spannend (hopen dat de baby niet gaat huilen haha) maar dat is eigenlijk nooit gebeurd bij ons.. baby's vinden al die mensen om hun heen juist heel gezellig ;) En je krijgt veel aanspraak van anderen, ik vond het altijd heel leuk!

En dat je een bad wilt, snap ik wel. Is erg leuk, Heerlijk badderen met je baby. Wij hebben eens 1 nachtje in een hotel geslapen met een spa. Toen was onze dochter 4.5 maand. Heerlijk rondgedobberd in het zwembad en bubbelbad, dat was zo fijn!

Hier ging de baby ook overal mee naartoe. Gewoon bij het reserveren in het hotel aangeven en ik nam ook altijd een kamer met bad. Nu ook meer gebonden aan speeltuinen etc voor de eerste van 3
Maar nooit een probleem gehad! Als je een nachtje weg wil kan je zowat overal wel terecht denk ik!

Ons zoontje is nu 4 maanden en zijn inmiddels al 3x weg geweest met hem. Waarvan 2x naar het buitenland, denk er dan wel aan dat je kindje een paspoort/id kaart moet hebben. Ook voor België ;)
Hadden gewoon aangegeven dat er een baby mee kwam en dan stond er een bedje klaar en zelfs vaak een speciale ontbijttafel met babystoel (is hij nog te klein voor maar lief bedoeld)
Over een maandje gaan wij ook met hem vliegen :)
Wij zijn ook niet van de parken dus zijn naar steden gegaan. Ons mannetje in de draagzak en een stedentrip is geweldig. Hij vind het ook prachtig die lichtjes op die hotelkamer, alle aandacht, lekker met papa en mama weg en nieuwe dingen zien. Hij genieten echt intens en wij ook!

Terug
Bovenaan