overnachting onderweg

Wij gaan deze zomer op vakantie naar zuid-frankrijk met onze twee kinderen van (dan) 10 en 25 maanden.

We willen onderweg ergens overnachten maar hebben nog al problemen in het vinden van een goed hotel of iets dergelijks, dicht langs de snelweg, waar ze ook familiekamers hebben.

Een keten als Formule 1 is natuurlijk vlak langs de snelweg echter deze hebben, bij mijn weten, geen familiekamers.

Wie weten ketens met familiekamers met bijvoorbeeld 2-3 slaapkamers ?
 
Hoi,

Wij overnachten altijd op een camping, veel organisaties hebben bungalowtenten die geschikt zijn tot 6pers ( canvas, vacansoleil, eurocamp) dit zijn ze waar wij gebruik van maken en die zijn heel geschikt voor kinderen je kunt campingbedjes boxen alles krijgen.
En als in 2x rijdt ben je s'middags vaak al op de camping en dan kun je met de kids ook nog  even afkoelen in het zwembad..
Misschien ook een idee????

Groetjes, Mary jane
 
hallo

Ik weet niet of jullie met de caravan gaan of in zuid frankrijk iets huren. Maar heb je geen caravan achter de auto hangen, dan zou ik s' nachts gaan rijden, zo ver is het niet en de kinderen slapen dan rustig in hun ritme verder. Als je s'avonds op tijd aanrijd, bijvoorbeeld rond 18.00 uur, dan kan je als je niet bij elke stop een uur gaat zitten het makkelijk in een nacht halen. Je kan ook overdag rijden maar dan is het veel drukker op de weg en kunnen kinderen vaak lastiger worden omdat ze geen slaap hebben. daardoor duurt de reis veel langer, en daarbij moeten dan nog de kosten worden opgeteld van de extra overnachting onderweg.
succes ermee en alvast een fijne vakantie.

p.s. wij gaan ook naar zuid frankrijk, onze dochter is dan 10 maanden en gaan ook s'nachts rijden.

groetjes margo
 
Toevallig heb ik gisteren het internet afgestruind op zoek naar hotels. Wij willen met 2 kinderen en de tent naar de Auvergne. Onze kinderen zijn dan bijna 5 en net 1. En niet gewend aan lange autoritten. Vandaar toch maar een overnachting onderweg ook al ligt de Auvergne "maar"op 830 km van hier. Eerst wilden we een camping zoeken voor een overnachting onderweg. Maar ik vind het zo'n gedoe om voor 1 nacht de tent op te zetten. Dus toch maar een hotel. Ik ontdekte de B&B hotels (www.hotel-bb.com). Een aantal hiervan liggen vlak langs de snelweg en hebben ook nog familiekamers. En niet onbelangrijk, ze zijn ook nog betaalbaar. Zo'n €60,00 voor een 4-persoonsfamiliekamer. Wij gaan wsch voor het hotel in Roissy. Vlakbij Parijs.
 
Wij zijn op wintersport geweest, en hebben het toen ook in twee dagen gereden. Wij hebben overnacht in een Etaphotel. Dat is een hotel net zo als formule1, alleen dan met eigen douche en toilet op de kamer. Het was dicht langs de snelweg en je checkten in met je creditcard. Je  zegt dan met hoeveel personen je bent en dan kijken ze of die kamer nog beschikbaar is.  Ze hebben ook een internetsite, maar die weet ik niet, dus moet je even zoeken via Google. Op die site kan je zien waar ze allemaal zitten.
Veel plezier,

Mirella
 
Terug
Bovenaan