Overproductie BV

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik ben benieuwd of er meer mama’s zijn met een overproductie aan BV.</p><p>Mijn kleine man is 26-2 geboren. </p><p>De bv doet het dus een beetje TE goed. Ik heb hierdoor behoorlijke last van stuwing. In overleg met de verloskundige kolf ik nu 1x per dag in de ochtend na de voeding totdat mn borsten soepel aanvoelen. Ik kolf dan zo’n HALVE LITER!!</p><p>Snachts lopen mijn borsten weer helemaal vol, zijn ze sochtends echt kei hard en overstromen ze. Vanmorgen het matras, mn dekbed, alles drijf nat! Kan dus niet eens op mn zij liggen!</p><p>Wat is jullie ervaring hierin? Wanneer wordt dit beter? Of ga ik dit altijd houden?</p><p>De kleine man drinkt wel goed aan de borst, en krijgt dus per voeding 1 borst per keer</p>
 
Dat kan wel een aantal weken duren voordat je lichaam weet dat het niet zoveel hoeft aan te maken. Ik had geen overproductie maar wel dat alles sochtends zeiknat was toen ze de nachten door ging slapen. Om dit te beperken en zodat ik ook gewoon op m'n zij kon liggen deed ik luiers in m'n bh of hemdje. Gewoon die je baby ook omheeft. Evt door de helft knippen en dan de geknipte kant dicht plakken met tape anders komt de vulling eruit. 
 
Ik heb dit in het begin ook heel erg gehad.
Maar het gaat over haha, denk toen de kleine rond 3 maanden was dat het minder werd.
Heb je wel zoogcompressen?
 
Hier hielp blokvoeding iedere 4 uur 1 borst aanbieden. Je hebt ook recht op hulp van een lacatiedeskundige ff cb bellen. Maar met de tijd gaat het steeds beter. Als je teveel kolft wordt het erger
 
Jup ervaringsdeskundige hier... Te weinig productie is niet leuk, maar te veel ook echt niet. 
Blokvoeden doe je al als ik t zo lees. Dat hielp bij mij goed. En ik loop standaard met een luier in mn bh. Ik gebruik de grote van mn zoontje, maat 4 of 5. Maar 2 kleine kan ook. Je kunt ze ook doormidden knippen en dichtplakken, maar dat is wat een knoei klusje. Je kunt ook 1 kant oprollen in je decollete zeg maar.
De stuwing wordt vanzelf minder, maar het is wel even vervelend nu. Probeer zo weinig mogelijk te kolven om de productie niet nog meer te stimuleren. 
Sterkte en succes! 
 
Ik ga nu idd beginnen met blokvoeden. De lactatiekundige van het geboortecentrum heb ik vandaag gesproken. Ben benieuwd of het zn effect gaat hebben!
Ik kolf dus maar 1x per dag, want dan is het echt niet meer uit te houden van de pijn! Zo veel stuwing. En ik kolf dan ook alleen tot ze soepel zijn, niet tot ze leeg zijn..
 
Die luier is een goeie tip idd! Zoogcompres heb je niks aan bij zo veel stuwing want het drupt er gewoon uit??
 
Ik voel me zeker wel gezegend dat ik me kindje zo veel goeie voeding mag geven❤️Maar de stuwing doet echt pijn!
 
Terug
Bovenaan