Overrekken van de rug.. iemand ervaring ermee? En wat hebben jullie gedaan?

Hoi,
Mijn zoontje van 3 maanden overrekt zijn rug heel vaak. Hierdoor wordt hij loodzwaar en is hij moeilijk handelbaar. Vroeger huilde hij er veel bij.
Maar sinds wij hem vorige week een nacht hebben door huilt hij bijna niet meer. Nu zuigt hij op zijn tong en steekt zijn tong vaak uit of lijkt het dat hij op een kauwgommetje eet. Zou dit er ook wat mee te maken hebben?

Soms maak ik me zorgen of er niets ergs aan de hand zal zijn.. Dit doet hij wel voor als na het eten.... En kan het kwaad??? Op het CB zeiden ze dat hij dan last had van opkomend melk.. Maar dat geloof ik zelf niet zo in, omdat hij het er ook voor heeft.

een bezorgde moeder.

 



Hallo
Heel herkenbaar, mijn dochter doet dit ook al vanaf een maand of twee, heel vervelend,
Ik ben uiteindelijk bij een fysiotherapaut terrecht gekomen en die is nu aan het onderzoeken of er soms een blokkade ergens zit.
Mijn dochter is nu 6 1/2 mnd en de behandelingen lijken nog niet veel te helpen.
Waarschijnlijk zit het in haar karacter, ze is nl   een hele pittige tante die precies laat weten wat ze wel en niet wil.
Misschien heb je hier wat aan
Succes
 
Hoi,
Het is idd heel herkenbaar ook vanuit hier.
Mijn zoontje deed dit ook een hele tijd. Wij hadden fysio omdat hij een voorkeurshouding
had ontwikkeld. Op aanraden van de fysio zijn we via de huisarts bij een manueel therapeut in het zh terechtgekomen. In eerste instantie voor informatie ed.
Maar de beste man heeft onze zoon 2 x behandeld en we hadden een compleet ander
kind! Hij kon zich veel beter bewegen en was veel rustiger in zijn lijfje. Het bleek dat
de atlas (bovenste wervel) tijdens de lange zware bevalling 1 tot 2 mm was verschoven.
Dat heeft hij weer rechtgezet (gaat niet hardhandig hoor) en dat was dan dat.
Misschien het proberen waard? Overstrekken is gewoon niet goed voor zo'n kleintje.

Groetjes en succes Melanie
 
inderdaad ,manueel therapeut heeft ook wonderen verricht bij onze dochter.Hoor ook goede verhalen over een osteopaat. Daar kun je zonder verwijzing van een huisarts heen.
 
Hoi,

Mijn zus heeft dit meegemaakt met haar dochtertje. Haar kleine heeft toen een maandje in een hangmatje in haar bedje geslapen (op advies van de fysio!). Daarna geen probleem meer!

Succes en groeten,
Yvonne
 
Hoi, op het CB zei de dokter dat het geen kwaad kan, dit moet overgaan. De kinderarts zei hetzelfde. Dus ik maak me waarschijnlijk zorgen om niets.. maar ik vind het niet leuk. Ik moet het wel in de gaten houden. Als hij er stijf van wordt, of het hoofdje wordt plat, dan moet hij naar fysiotherapie. Maar dat is nu nog niet nodig. Hij is nog soepel genoeg. En spreidt zijn handjes.
groetjes
 
Terug
Bovenaan