Overschakelen naar ander merk flesvoeding of niet?

Hi dames,

Drie weken geleden ben ik de trotse moeder van een dochter geworden. Maar heb even een vraagje.
Ze krijgt nu de standaard voeding van nutricia, maar deze vind ik eigenlijk vrij prijzig. We zouden dus graag willen overstappen op andere voeding.

Maar ja, naar welke ga je dan? En, is het wel goed om nu te gaan overschakelen? Of kunnen we beter een tijdje wachten? Ze drinkt goed. Heeft eerste twee weken wel veel gespuugd, maar dat gaat nu weer een stuk beter. Sinds donderdag heeft ze dat niet meer gedaan.
Dus, ik twijfel, ga ik overschakelen, of geef ik dr nog een tijdje deze voeding.  

En als ik zou gaan overschakelen, welke voeding is dan goed en is beetje te vergelijken met deze?

Zoals jullie lezen, beetje onzeker hierover.
Hoop dat jullie goede tips hebben.

Groetjes Bloemetje.
 
He hallo

Ik ben een trotse moeder van een zoon nu 4 maanden oud. Wij zijn toen ie paar weken oud was overgestapt op bonbebe kost in sommige winkels 6,39. Wij hebben er geen problemen mee hij drinkt goed.

Moeder van Sebastiaan
 
hoi bloemetje

wij hebben vanaf het begin gelijk de zuigelingenvoeding van Etos gebruikt die is rond   de 6 a 7 euro.
Sinds donderdag zijn wij overgegaan naar hypo allergeen van Etos eigen merk.
Ze doet het daar goed op, wel een paar flessen eerst gemengd.

In de eerste tijd proeven ze niet zoveel het verschil tussen de voedingen later wel.

Om te kijken welke voeding goed voor jullie is zou ik gewoon de verpakkingen gaan vergelijken in de winkel. Op elke pak staat precies wat erin zit. Ik heb dat toen ook gedaan en in de pakken van Etos eigen merk zit hetzelfde als in de Nutrilon.
 
Volgens mij is eigen merkvoeding net zo goed als merkvoeding. Het moet immers aan de zelfde eisen voldoen??

Wij geven onze zoon sinds kort Bonbebe comfort, vooral omdat ik er hier goede verhalen over las bij refluxkindjes.  Ik vind het alleen erg vies ruiken, een beetje naar vis. Keek op de verpakking en daar stond idd op dat het op basis van soja en vis was :) Mijn zoon drinkt het heerlijk op, dus hij zal er geen last van hebben...

Maar in jouw geval zou ik kijken naar welk merk voor jou makkelijk te verkrijgen is (bonbebe wordt verkocht oa bij hoogvliet en die zit hier om de hoek, kom er haast dagelijks) En als je nu de standaard geeft, die ook van het eigen merk kiezen.

Ik ben in een keer overgestapt. Hij heeft de tweede dag wel na 2 flessen buikkrampjes gehad, maar verder leek het soepel te gaan, de overstap.

succes
 
Kun je rustig doen hoor. De verschillen tussen alle merken standaardvoeding zijn echt heel klein. Kijk gewoon wat er in je omgeving makkelijk te krijgen is.
Qua samenstelling lijkt Kruidvat zo op Nutricia dat het zelfs voor de rechter is uitgevochten.
 
Hoi dames,

Dank jullie wel, dan denk ik dat ik straks eens even bij de kruidvat ga kijken en idd vergelijken. Als het bijna net hetzelfde is, scheelt het toch wel per pak, want die nutriolon is zo duur. Tja, graag goed voor me kind, maar als eigen merk ook goed is. Dan sparen we dat geld graag uit natuurlijk.

Liefs
 
de eisen zijn zo streng over het verkopen van babyvoeding.
naar mening is het zo dat als het niet goed is mag het ook niet verkocht worden.

Ik moet de hypo allergeen voor Kirsten nemen die is helaas 5 euro duurder per pak maar het is wel beter voor haar.
 
Hoi.

Mijn zoontje van nu bijna 10 weken heeft de eerste week in het ziekenhuis gelegen en kreeg friso hypo-allergeen. Erg duur en ik ben na een paar weken overgestapt op de hypo-allergene voeding van de Albert Heyn. Dit scheelt meer dan 9 euro per kilo en dat is erg veel.
Niet alle AH verkopen het dus let daar op.
Ik ben ik 1 keer overgestapt en dan kon gewoon volgens het consultatie bureau. Ik heb er ook geen problemen mee gehad.

Succes, Minke
 
Terug
Bovenaan