Overslaan van het hart

Hoi allemaal,

Ik had even een vraagje. Mijn hart slaat sinds een weekje steeds over. Of eigenlijk hij maakt een slag teveel. Voelt heel vervelend. En soms doet ie dat wel 6 keer in een minuut en dan wel 10 minuten lang. Ik heb hier last van als ik lig of als ik zit in periodes. Ik word er gek van.
Bij mijn vorige zwangerschap nu 5 jaar geleden heb ik het ook gehad. Je wordt er heel erg moe van en angstig.
A.s. maandag krijg ik voor de zekerheid toch een 24uurs ecg kastje. Gewoon om even te horen dat het niet erg is.
Maar goed. Nu wilde ik weten of er hier meer vrouwen zijn die hier ook last van hebben. En hoe gaan zij er mee om.

Groetjes ISanie

Hoi Isanie,

Heel herkenbaar dit! Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik het ook gehad en ben ik een aantal malen bij de cardioloog geweest. Ook heb ik 24 uur met een holter (kastje) gelopen. Uiteindelijk was het gelukkig niets ernstigs maar het is gewoon heel erg vervelend. Zwangere vrouwen hebben meer bloed in hun lichaam dan niet zwangeren. Het hart moet dus harder werken en dat was bij mij de oorzaak van het overslaan van mijn hart. Ben nu weer zwanger en heb er af en toe weer last  van.
Ik maak me er nu geen zorgen meer om maar vervelend is het wel!

Sterkte!
groetjes
Nana

Hoi Isanie

Ik heb het ook hoor.
Ben zelf nogal een schijtbak daarin omdat mijn beide ouders vroeg overleden zijn.
Ik heb het ook meer als ik zwanger ben maar het is niet ernstig!!!!!!!
Het voelt eng je moet proberen je zinnen te verzetten naar iets leuk dat helpt bij mij wel.

Succes met dit en je zwangerschap.

Groetjes Brenda

Hoi Isanie,

Het is zeker herkenbaar. Ik heb er ook last van. Vaak als ik net in bed ga liggen op mijn rug bijvoorbeeld of als ik zit in een bepaalde houding. Ik krijg er ook de schijt van en veer meestal overeind haha...alsof het helpt pfff...NOT...maar goed. Het idee als je nog rondloopt dat er niks met je gebeuren kan zit vast in een mens ofzo. Het hoort wel bij zwanger zijn idd. Ik heb het al vaker gehoord en gelezen. We zullen het er even mee moeten doen. En maar hopen dat het niet al te vaak gebeurt achter elkaar he. Sterkte jij.

Groetjes Petra

Hoi allemaal,

Heel, heel erg bedankt voor jullie reactie. Inmiddels heb ik het ecg kastje 24 uur op gehad en had ik bijna geen last. Zul je altijd zien. Maar ik ben er inmiddels achter hoe ik er een stuk minder last van heb. Drink alleen nog maar water. Een boel. Ook is mij verteld dat ik zo'n beetje uitgedroogd was. Dit komt omdat ik op vakantie in Turkije heel erg ziek ben geweest, 2/5 week diaree en 6 kilo lichter. Achteraf hoorde ik dat ik wel had kunnen bevallen. Ik heb dus geluk gehad. En waarschijnlijk had ik er daarom ook veel last van. Maar goed. Wel heel erg bedankt voor de reactie's.
Groetjes

Terug
Bovenaan