overspannen?

hallo dames,

De laatste weken kan ik het allemaal niet meer bij houden. Er is zoveel te doen en zo weinig tijd. We hebben nu drie kinderen. Een op de basisschool. Een op de peuterspeelzaal helaas is er geen bij de basisschool. En sind vier weken ben ik weer twee dagen per week aan het werken. Daarbij komt natuurlijk nog het huishouden, eeen berg oneindig wasgoed en persoonlijke aandacht voor ieder kind. En nog veel meer wat moet gebeuren...
Ik geef borstvoeding en moet op mijn werk afkolven. Daarna kom je thuis en moet alles weer schoon en steriel gemaakt worden. En zo kan ik wel door gaan. Mijn partner werkt in vijf ploegen dienst een is dus regelmatig niet thuis s ávonds en in de weekends. Hij vind het heel belangrijk dat hij zijn rust krijgt. Dus de dag voor de nachtdienst gaat hij s'middags vast een paar  uur slapen. Als hij middag dienst heeft gaat hij het liefste de hele ochtend op de bank liggen met een krantje. Als hij thuis komt van de vroege dienst ook! Hij wil wel helpen. Maar overziet totaal niet wat moet gebeuren. Dus moet ik alles vragen en overal aan denken. En daar baal ik van. Oké hij werkt fulltime. Maar zijn werk is ook echt klaar als hij thuis komt! En bij mij niet. Het is zo frustrend dat het me niet lukt om dingen af te handelen. Alles stapelt zich zo op. Ik wordt er echt gek van.Wie herkent dit ook?

groetjes lins

Hoi lins

Ja ik herken dit ook ...

Ik heb hier ook last van , maar dit is puur ontzwangeren !
En je man moet niet alleen aan zich zelf denken ! (sorry als ik iets verkeerd zeg )
Maar jij werkt 2 dagen plus je heb 3 kinderen en een huishouden ! dus wat voor ploegendienst heb jij dan wel niet ????
Ik vind dat je met je man moet gaan praten want zo kan je dit niet volhouden echt niet hij is ook vader van 3 kinderen niet jij alleen mama lijkt me zo en dan is het logisch dat hij je helpt ! en vooral in moeilijke tijden ...

Ik zelf ben laatst weg gelopen van huis omdat ik het zo zat was allemaal ... en weer eens ruzie hadt over een klein ding zoals de tafel afruimen m,n man deed daar zo moeilijk over dat ik ben weg gegaan en heb alle drie kids bij hem achter gelaten !
Uiteindelijk heeft m,n man mij gevonden en excuses aangeboden en we hebben gepraat over hoe ik me voel iets wat ik niet deed en daardoor wist hij eigenlijk ook niet wat er met me aan de hand was ... En nu neemt ie dingen gewoon voor lief en helpt hij mij ... En ik werkt nog geeneens 2 dagen en jij wel !!! kun je nagaan ik heb ook 3 kinderen en dat is zwaar werk !!!

Praat met je man meid ! bij mij heeft het geholpen

hoop vor jou ook ...

Liefs van anna mama van lela 8 en darja 4 en milad 4 mnd

Wij zijn geweldig!!!!!

Het superras

Een man en een vrouw kijken televisie , wanneer de vrouw plots zegt:
'Ik ben moe en het wordt laat, ik denk dat ik maar eens ga slapen.'

Ze gaat naar de keuken om het ontbijt voor morgenvroeg voor te
bereiden, spoelt alle popcorn schaaltjes uit, neemt vlees uit de
diepvries voor het avondeten morgen, controleert of er nog cornflakes
zijn, vult de suikerpot, legt lepels en zet schaaltjes op de tafel en
zet de koffie klaar voor morgenvroeg.

Dan stopt ze de was in de droger, een nieuwe was in de machine , strijkt
een hemd en naait er een knoop aan.

Ze ruimt de kranten en het kaartenspel dat nog op tafel ligt op en legt
het telefoonboek op zijn plaats.

Ze maakt de wasmanden leeg en legt de handdoeken gespreid om te drogen.

Ze geeuwt, rekt zich uit , en wanneer ze richting badkamer gaat, stopt
ze bij het bureau, schrijft een briefje voor de leraar van haar zoon,
legt er geld bij en neemt een boek mee dat op een stoel lag.

Ze tekent een feestkaartje voor een vriend, schrijft er het adres op en
plakt er een postzegel op.
Daarnaast maakt ze ook nog haar boodschappenlijstje.

Ze legt de kaart en Het briefje naast haar tas en schrijft nog 3 dingen
op het briefje die ze morgen nog moet doen.

Ze gaat naar de badkamer, brengt een nachtcrème op haar gezicht aan,
poetst haar tanden en doet haar nagels.

Haar man zegt: 'Ik dacht dat je ging slapen!'
'Ja ga ik ook.'antwoordt ze.

Ze vult de schaal met water voor de en zet de buiten, dan
controleert ze of alle deuren dicht zijn.

Ze loopt nog eens langs de kamers van de kinderen, geeft een
hoestpastille aan het kind dat hoest, vervangt een lamp, legt de sokken
in de wasmand en praat nog even met één van de grotere kinderen dat nog
zijn huiswerk maakt.

Eenmaal in de slaapkamer stelt ze de wekker in en legt haar kleding
voor morgen klaar.

Terwijl ze dit doet, zet haar man de televisie af en zegt doodleuk:

'Ik ga ook slapen'. Hij gaat naar de slaapkamer, stapt in bed en gaat
slapen.

Doet dit alles je denken aan iemand die je kent???

Bovendien moet ze altijd mooi en sexy zijn, altijd lachen en goedgezind
zijn en zeker niet chagrijnig!

Zo zie je maar wat voor een SUPERRAS wij vrouwen zijn!

Stuur dit door naar 5 uitzonderlijke vrouwen, dit zal hen doen glimlachen

Groetjes van Marloes

ja het is herkenbaar.
Mijn vriend moet vaak om 6.00 beginnen en staat dan om 4.45 op.
Natuurlijk is dat vermoeiend snap ik allemaal maar hij snapt niet dat
het huishouden en de kleine ook heel vermoeiend is.
Ik ozu eerlijk gezegd blij zijn als ik over 2 weken weer ga werken.
Thuis ben ik nu 24 uur per dag bezig met alles te plannen rond de kleine.
Van het moment dat ik 's ochtend s wakker wordt (heeft ze doorgeslapen hoe lang nog ongeveer voor ze wakker wordt, doe ik haar in badje vandaag...)
to dat ik nadat ze haar laaste fles heeft gehad naar bed ga en elfs dan lig je nog met een half oor constant te luisteren
Tel daarbij op dat overal waar je kijkt wel iets te doen is. was aanzetten. strijken, vouwen, afwassen, stofzuigen ramen zemen wc wchoonmaken ga maar door.
en het houd nooit op
ben je dik 3 uur bezig geweest veel gedaan maar zonder moeite kan ik nog een lijst maken wat er moet gebeuren
en dan wil de hond ook nog aandacht en moet er iedere avond een maaltijd op tafel staan.
Als ik ga werken blijft dat natuurlijk ook wel maar dan ben je niet steeds bezig met het huishouden en de kleine
Misschien kan ik dan ook weer eens gewoon Karin zijn. en niet altijd Karin de mama
Verder werk ik in de zorg dat betekend avond weekend en nachtaanwezigheids diensten.
Dus dan is mijn vriend toch gedwongen meer voor de kleine te doen.
Hij doet nu af en toe wel wat maar als ik in de buurt ben heeft hij liever dat ik het doe.

Hoi,

Heel herkenbaar allemaal hierboven!!
Mijn kerel leeft af en toe ook nog in het jaar 0! En dat kan uitlopen tot fikse ruzies.
Ik werk zelf nog 3 dagen in de week.. maandag dinsdag en woensdag en na die drie dagen ben ik letterlijk gebroken. Nou mag ik eigenlijk nog niet klagen want ons kleine meisje slaapt gerust tot 8 uur maar goed. Mijn vent zegt vaak.. Als jij vrij bent hoef je alleen maar voor de kleine te zorgen en voor de rest niets... Nou vraag ik me telkens toch weer af hoe alles gepoetst en geboend word. Hij denkt dat het allemaal niets voorsteld en dat moe zijn niet voor ons mama's is weggelegd. Een tijdje terug barste hier dan ook de bom en heb ik hem verteld dat hij of mee kon helpen om het mij een beetje dragelijker te maken of dat hij zijn koffers kon pakken en vertrekken. Als hij dan toch niets doet dan doe ik het liever helemaal alleen!
Hij is dus gebleven en ik moet zeggen dat het een hoop scheelt! Hij helpt mee en al moet ik het altijd vragen hij doet het wel! Ook zegt hij nu vaak dat ik eens rustig op mijn gat moet gaan zitten.... Dat kan ik dan niet maar ik probeer wel zo veel mogelijk werk te versprijden dat ik dan ook nog een beetje aan mijn rust toe kom.

Om een lang verhaal kort te maken.... Praat met je man en zeg hoe je je voelt en wat er dwars zit. Hij weet waarschijnlijk niet beter en hij vind alles prima zo. Als je niets zegt is ook niet goed voor je relatie want uiteindelijk loop je vast.

Groetjes,

Frieda

volgens mij kunnen mannen gewoon niet combineren.
Bijvoorbeeld ik  mijn lief of hij de vuilniszak in de container wil doen.5 minuten lateris dat inderdaad keurig gedaan ................. Hoeft alleen nog maar een nieuwe zak in de bak
Als ik de vuilnisbak ga verschonen denk ik oja laat ik ook gelijk de luieremmer evn doen is maar een keer lopen.
Even gauw naar boven laat ik dan ook gelijk de schone gevouwen was meenemen.
Een maal boven kleren in de kast   schonen zak in luieremmer o even kijken of er nog was is kan ik die ook gelijk meenemen.
Even kijken op de douche naar het afvalbakje hehe we kunnen naar beneden.
Eenmaal beneden ook nog even gauw bakje op de wc evt de toiletrollen bijvullen
en in de keuken gooi ik nog even gauw de theedoek en handoek ook in de wasmand.
Was bij de wasmachine vuiniszak en luierzak mee.
Weer terug nieuwe vuilniszak pakken gelijk nieuwe thee en handdoek. was aanzetten schone vuilniszak erin.
Zo hehe de vuilnisbak is ook weer verschoont.
Kijk dat is nou inderdaad het verschil een man.
Heb die van mij inmiddels we lzover dat als er wat op de trap staat beneden hij het automatisch meeneeemt naar boven als hij gaat douchen of naar bed gaat,
Maar verder dingen combineren blijft lastig

Hoi hoi,
ik herken het probleem ook wel een beetje. Maar 't wij hebben net ons eerste kindje gekregen dus dat is miss wel anders. Sinds deze week ben ik dus ook terug aan het werk en voor ik begon wist ik ook niet goed hoe ik dat allemaal moest doen. Werken, huishouden, voor de baby zorgen, winkel, etc. etc. Ik weet van mezelf dat als ik voor ee te hoge berg sta, ik volledig geen overzicht meer krijg en dan krijg ik helemaal niks meer gedaan.
Ik heb dat ook met mijn partner gesproken en we hebben besproken hoe we dat moeten aanpakken. En wij hebben eigenlijk letterlijk een lijstje gemaakt van wie welke verantwoordelijkheid toegeschoven krijgt. Ik schrijf niet taken want dan is er nog maar één persoon die aan alles moet denken en die moet dan zeggen wat er moet gebeuren. We hebben dus een lijstje wie waar aan moet denken, wie welke verantwoordelijkheid heeft  en dat is dan letterlijk zijn/haar probleem. Mijn vriend doet bvb de vuilzakken, zorgt er voor dat de flesjes gesteriliseerd zijn, doet de inkopen, ... En ik doe dan de was en de strijk, eten, kuisen, ... Als er iets niet gebeurd is, dan is dat het probleem van die persoon in kwestie want het was/is zijn verantwoordelijkheid. Ik moet zeggen dat dat voor mij heel goed werkt. Ik moet mij niet meer over alles druk maken want het is niet mijn verantwoordelijkheid. Natuurlijk moet je het dan kunnen afgeven en tevreden zijn met de manier waarop hij het doet (maar dan moet je een beetje kijken bij de verdeling, dingen waar hij niet veel mis kan doen, zijn voor hem:))
Kijk, ik ben niet van mening dat de mannen het expres doen, maar ik denk dat ze soms gewoon niet beter weten. Ze zeggen wel dat ze willen helpen en dat je het maar moet zeggen, maar ze begrijpen niet dat jij dan nog alles in je hoofd moet organiseren en uitvoeren. Bij ons was dat toch zo. En door duidelijk te maken dat er echt wel wat was waar aan gedacht moest worden en dat niet alles zo vanzelfsprekend is, beseft hij dat nu. Dat lijstje hangt nu bij ons in de keuken en ipv aan 10 dingen te moeten denken, zijn het er nu 5 bij wijze van spreken. En als vrouw denk ik dat je ook (te) snel de neiging hebt om het toch maar zelf te doen want dan is het zeker gebeurd of zeker goed gedaan, etc. etc. En ik denk dat dat snel went bij de mannen (hoe zou je zelf zijn).
Dus bij deze, maak een lijstje zou ik zo zeggen, spreek duidelijk dingen af en bij ons helpt dat heel goed. Want ik denk dat jouw schema wel even druk bezet zal zijn als dat van jouw man die werkt in ploegen. Doe hem dat inzien, praat er over. Je weet nooit. Veel succes!
Bisous
Alysse

Terug
Bovenaan