Overstap bv naar kv —> kramp

<p>Hoi! Mijn baby is nu 8.5 week en we zijn sinds 2 weken bezig om over te stappen van borstvoeding (afgekolfd via fles) naar kunstvoeding, nu 4 bv en 3 kv. Mijn zoontje is geopereerd aan z’n darmen dus ik weet dat dat gevoelig is.</p><p>nu heeft hij sinds de overstap, zeker toen we van 2 kv naar 3 gingen, veel meer last van krampjes en huilen. Herkennen jullie dit en was het tijdelijk? De eerste 2 dagen was het huilen héél erg, dat is nu minder, maar alsnog veel windjes en overstekken en wat meer spugen. <br />Ik hoor graag of dit herkend wordt :) </p>
 
Ja heel herkenbaar. Is voor ons uiteindelijk ook de reden geeest om volledig met (afgekolfde) borstvoeding te stoppen. Onze dochter had sowieso last van krampjes en dit hielp niet mee. Las ergens dat de combi juist voor meer krampjes kan zorgen. Weet niet of dit waar is. Bij ons ging het daarna snel beter. Leeftijd helpt hier ook bij en we zijn in die periode ook gestart met infacol op advies van het consultatiebureau. Dit krijgt ze nog steeds en nu met 3 maanden geen last meer van krampjes.
 
Ah dat is nieuwe info voor me, dat de combi voor krampjes kan zorgen. Die neem ik mee naar het zh dinsdag als vraag. Tnx!
 
Je hebt ook kv speciaal voor als je aan combinatie doet of bezig bent met de overstap deze heet prefea van nutrilon bijv. Dit heb ik gebruikt. Maar ben wel van de borstvoeding gelijk overgestapt naar de kv omdat ik idd hoorde dat als je combineerd idd meer krampjes kan geven.
Succes en hopelijk gaat het snel beter!! 
 
Onze dochter had ook heel veel last van de overgang bv/kv, had zo veel krampjes en schreeuwde alles bij elkaar. Heel zielig. Wat bij ons werkte was kv tegen krampjes. Ik weet niet welk merk je nu hebt maar ik had eerst Hero Standaard en ben toen over gegaan op Hero Comfort+ en dat hielp heel goed! Onze dochter deed ook veel melk terug geven en vanaf de comfort+ een stuk minder.
 
Heel herkenbaar. Onze dochter van bijna vier maanden krijgt nu bijna 2 weken volledig FV, maar nog steeds heel veel krampen, opgezet buikje, windjes, overstrekken... wanneer zou ze aan de FV gewend moeten zijn?
Zit er aan te denken om ook over te stappen op de Comfort versie (krijgt nu Hero Standaard), maar vraag me af of het niet nog even een kwestie van tijd is.
 
Onze dochter had ook heel veel last van de overgang bv/kv. Wij hadden Hero Standaard en de huisarts raadde ons aan om over te gaan op Hero Comfort+. Dat heeft bij ons toen goed geholpen! Onze dochter gaf met de standaard voeding ook veel melk terug, dit werd met de comfort ook minder.
 
Terug
Bovenaan