Overstap grote bed

<p>Hallo,   iemand tips? onze zoon van bijna 2 jaar  klom uit zijn ledikant. nu overgestapt naar een groter bedje. inslapen ging goed. Maar werd om 1.00 uur wakker en sliep daarna alleen als ik erbij kwam liggen.zodra ik weg was, was hij na een uur alweer wakker. iemand hier ervaring mee?</p>
 
Klimt hij met slaapzak en al uit bed? Ik hou ze tot 3 jaar in een ledikant want heb geen zin in die poppenkast ‘s avonds en ‘s nachts. M’n dochter van nu 8 heeft nooit geprobeerd eruit te klimmen en mijn zoon van nu 2 doet het ook niet.
 
Pfoe... 
Met 11 maanden naar een peuterbed is echt vroeg hoor. Mijn dochter is in oktober 2 jaar geworden en slaapt sinds 3 weken in een peuterbed. Dit omdat haar ledikant naar haar jongere zusje gaat en ik heb geen zin om 2 ledikanten te kopen. Anders had ze nog wel een poosje in het ledikant geslapen. Ze blijft keurig in haar bed en komt er (nog) nietzelf uit gelukkig!!!
Slaapt hij zo onrustig in het peuterbed of was dat in het ledikant ook al? 
Wat doe je als hij er steeds uit klimt?
Het eruit klimmen is natuurlijk heel vervelend. Het is nogal een drastisch iets, maar mijn ouders hebben mij vroeger wel eens 'vastgebonden' in bed met een sjorband door de slaapzak heen en om het matras. Zo kun je onmogelijk opstaan...
 
 
Pfoe... 
Met 11 maanden naar een peuterbed is echt vroeg hoor. Mijn dochter is in oktober 2 jaar geworden en slaapt sinds 3 weken in een peuterbed. Dit omdat haar ledikant naar haar jongere zusje gaat en ik heb geen zin om 2 ledikanten te kopen. Anders had ze nog wel een poosje in het ledikant geslapen. Ze blijft keurig in haar bed en komt er (nog) nietzelf uit gelukkig!!!
Slaapt hij zo onrustig in het peuterbed of was dat in het ledikant ook al? 
Wat doe je als hij er steeds uit klimt?
Het eruit klimmen is natuurlijk heel vervelend. Het is nogal een drastisch iets, maar mijn ouders hebben mij vroeger wel eens 'vastgebonden' in bed met een sjorband door de slaapzak heen en om het matras. Zo kun je onmogelijk opstaan...
 
 
Geen tips hier heeft het een half jaar geduurd. Namen hem soms mee in ons bed. Alles voor onze slaap. Nu slaapt ie goed in zn bed 
 
Het schijnt gemiddeld 3 (verschrikkelijke) nachten te duren om een nieuw patroon aan te leren. Dus kies een goed moment waarop je 3 dagen overdag weinig hoeft, dus 'ruimte' hebt voor een rotnacht. En wees dan heeel consequent. Breng hem iedere keer dat hij eruit komt terug naar zijn bed. Leg de eerste paar keer kort uit dat het nacht is en dat hij in zijn eigen bed moet slapen en dat papa/mama ook in hun eigen bed slapen. Daarna breng je hem zonder uitleg telkens terug naar bed. Het is een uitputtingsslag voor jou en voor hem, maar zo leert hij dat het niet loont om eruit te komen. Hij ziet dat je er bent, maar niet voor spelletjes of aandacht. 
Je moet er wel 100% achter staan samen, want als je niet consequent bent werkt het niet (of zelfs averechts). 
Ik zou persoonlijk nooit m'n kind vastbinden. Dat geeft geen veilig gevoel, en ik denk niet dat je kind daar de juiste dingen van leert.
 
Hm het zal even volhouden zijn, en zo’n nieuwe situatie mag een kind zeker even aan wennen. Je moet zelf je vertrouwen erin sterk laten merken en ook ‘enthousiast’ reageren als hij bijvoorbeeld savonds zelf ernaar toe mag lopen en als een grote jongen ook erin mag kruipen. Maak er een leerproces van in plaats van een taak, zie het dan ook als een nieuwe mijlpaal ipv een lastige fase ? kleine kindjes worden groot, en hoe trots we dan ook zijn, het is soms moeilijk accepteren die veranderingen vind ik ? verder veel vertellen/uitleg. Ze pakken toch daaruit op wat ze nodig hebben dus maak er maar een verhaal van ? “andere kindjes krijgen pas een groot bed als ze jarig zijn geweest, maar jij bent heel snel, goed bezig, we zijn zo trots” enzenz. Succes ??
 
Terug
Bovenaan