overstap halfvolle melk?

Hoi

Mijn dochter is bijna 10 mnd en ik heb het idee dat ze de Friso 2 niet meer zo graag drinkt. Ook de pap die ik ervan maak, wil ze sinds 2 dagen niet meer. Nu had ik haar vandaag een beetje halfvolle melk gegeven en daar had ze geen problemen mee.

Vanaf wanneer mogen ze halfvolle melk? ik dacht vanaf 1 jaar, is eerder starten erg? Ik probeer wel weer Friso 2.

Marieke m v Emma 3-6

Hoi,

Ik kan je hier geen antwoord op geven maar ben ook benieuwd wanneer je mag overstappen, mijn dochtertje (bijna 9 mnd)  lijkt de friso 2 ook niet zo lekker te vinden.
Ik denk zelf dat het niet zoveel kwaad kan als je nu al halfvolle melk geeft, als je er dan vitamine D bijgeeft is het volgens mij prima.

We moeten over 2 weken weer naar het CB dus ik vraag het daar in ieder geval, tot die tijd nog maar even tobben met de Friso...

Groetjes Caatje.

hoi
De meesten stappen met zo'n 11 á 12 maanden over. Dan is 10 maanden ook goed, wat maken die 4 tot 8 weken nog uit denk ik dan.
Ik ben bij mijn zoontje (nu 3 jaar) ook met 10 maanden overgestapt op gewone halfvolle melk.

hallo,

mijn dochter van nu ruim 10 maanden krijgt sinds 2 weken alleen volle melk, in principe word halfvolle aangeraden door het cb maar ik vind dat ze volle melk moet krijgen tot ze 1 jaar is, daarna halfvol, in principe mogen baby,s vanaf 9 maanden gewone dag  melk krijgen, en dat krijgt ze dan ook, ik ben niet overgestapt van nr 2 opvolgmelk  naar nr drie is in principe ook niet nodig, heb ik met mn twee oudste kinderen van nu bijna 16 jaar en 11 jaar ook niet gedaan, sinds mijn dochter nu gewone melk krijg drinkt ze weer beter, het enige aan opvolgmelk dat ze krijg is een pyamapapje voor het slapen gaan, zou zeggen probeer het en vind ze deze melk lekkerder ga dan door, je moet het wel langzaam afbouwen dus krijgt ze vier flessen per dag eerste paar dagen 1 fles vervangen daarna twee etcetc..

veel succes
gr bianca

Terug
Bovenaan