Overstap naar buggy

Hoi allemaal
Wij hebben een joolz geo kinderwagen. Deze kun je als kinderwagen met reiswieg of als buggy gebruiken. Onze zoon is nu 5 maandjes oud. Ik twijfel om over te schakelen naar de buggy zodat hij wat meer te kijken heeft als we ermee lopen. Vanaf welke leeftijd zijn jullie overgestapt? Onze zoon kan nog niet zelfstandig zitten maar de buggy kan ook in ligstand als ik het goed begrijp. Mensen ervaring met de overstap naar de joolz geo buggy?

Thanks!!!

Wij zijn met ongeveer 7 maanden overgestapt. Hebben ook een hele nieuwsgierig zoon die niet kon wachten alles te zien. Maar het idd wel beter voor het lijfje om te wachten. En ze kunnen toch niet heel ver zien zo jong dacht ik? 

Hier met beide kinderen echt gerekt tot 6.5 a 7 maanden. De jongste 'pas' met 7.5 maand over gedaan. Terwijl ze allebei behoorlijk groot waren, toch pastten ze tot ruim 7 maanden prima in de reiswieg (ik heb ook de Joolz)

Met 7.5 maand was het wel echt klaar hoor, ze vond het in de reiswieg echt niet meer leuk. Maar eerder dan 6 maanden zou ik het nog niet doen. Ik vond de reiswieg juist wel fijn omdat ze daar goed in sliepen en in de wintermaanden goed warm en uit de wind lagen. In de zitstand deden ze nooit meer zulke lekkere dutjes als in de reiswieg.

Ik heb het weleens gevraagd bij het cjg. Die zeiden dat het vanaf 6 maanden al wel mag. Maar dat je dan wel de platste stand moet gebruiken omdat het anders slecht is voor de rug/ bekken. Ze zien dan idd wel wat meer, maar het is ook snel wat kouder

Ons zitje kon vrij plat, dus we hebben het vanaf 6,5 mnd gedaan. 
Onze dochter is erg alert en nieuwsgierig, dus het was daarvoor soms best even zoeken. Ik pakte haar op interessante plekken dan bijvoorbeeld wel eens op de arm zodat we even konden kijken. Of ik legde haar een stukje op haar buikje in de reiswieg, dan deed ze haar hoofd omhoog en keek ze zo de wereld in. Dat kon hier net met de hoogte van de bak.

Wij zijn overgestapt toen ze echt kon zitten. In de bak hebben wr haar op haar buik gelegd en dan kunnen wij zo'n klep aan d evoorkant open maken zodat lucht er door kan waaien. Maar voor haar de perfecte manier om er door te kijken. Toen vond ze het liggen in de bak geen probleem.

Terug
Bovenaan