Overstap naar flesvoeding

Sinds vorige week zijn wij met onze dochter van een maand oud overgestapt op flesvoeding. Wegens gezondheidsredenen maakte ik te weinig borstvoeding aan en kreeg onze dochter niet genoeg binnen. Wij hadden het rustig willen afbouwen, maar het ging helaas veel sneller dan we hadden gehoopt en zijn binnen een week volledig over moeten gaan op flesvoeding. Ik heb weinig ervaring met flesvoeding en loop nu tegen een aantal dingen aan en hoop hier antwoorden te vinden.

Onze dochter drinkt zo’n 450 ml per dag. Dit terwijl ze al 4,2 kilo weegt. Is dit voldoende of is het eigenlijk te weinig? Tijdens het voeden laat ze al gauw melk uit haar mondhoeken lopen. Ik hou haar dan rechtop, laat haar boeren en kijk of ze dan nog wat voeding wil. Als ze haar lippen stijf op elkaar houdt verschoon ik haar luier en probeer ik het nog een keer. Wanneer ze het niet wil zet ik het flesje weg.

Ook heeft ze erg veel last van krampjes en laat ze veel scheetjes. Eigenlijk na iedere voeding. Komt dit door de snelle overstap en moeten haar darmen hier aan wennen of doen wij iets verkeerd? Ze drinkt uit een dr Brown fles met de eerste speen.

Ook heeft ze na iedere voeding de hik. Ze doet ongeveer 15-20 minuten over haar fles.

Hebben jullie misschien tips? Kunnen wij dingen anders doen of moeten wij dit eerst de tijd geven?

Hi,

Wat fijn dat je borstvoeding hebt kunnen geven! Het liefst wil je doorgaan, maar soms kan je niet anders.