Overstap naar kv: welke fles en hoeveel voedingen?

<p>Hoi,</p><p>ik twijfel steeds meer om over te stappen naar kunstvoeding, eventueel nog een tijd gecombineerd met borstvoeding zolang dat lukt. <br /><br /></p><p>mijn zoontje is nu bijna 9 weken oud. Hoeveel voedingsmomenten hebben jullie op die leeftijd? Bij de borstvoeding blijft hij komen op het moment, daarmee kan ik het aantal voedingen niet vergelijken. <br /><br /></p><p>en welke fles gebruiken jullie? Hij is al wel gewend om uit een fles te drinken. </p>
 
Ik gebruik Dr brown. Inmiddels is mijn zoon bijna 9 maanden. Ik denk dat ik toen nog op zo'n 9 voedingsmomenten zat. Ik ben eerst gaan kolven om te kijken hoeveel hij dronk, pas veel later overgestapt op kv (bij 6 maand ben ik de bv gaan afbouwen).
Zelf gekozen voor hero nutrasense. De melkvetten die er in zitten zijn aan te raden, daar zou je ook eens naar kunnen kijken. 
Succes! 
 
Hi! 
Ik kan me voorstellen dat je over wilt gaan naar flesvoeding. Het is misschien een lastige keuze maar het kan ook een grote opluchting zijn.
Bij 9 weken zat ik zelf al op 5 flessen van 150ml water met 5 schepjes en dat dan mengen en afgieten tot 150ml. Schema: 7-11-15-18-21.30 maar het was wel vroeg om maar 5 flessen te geven.
Je zou ook kunnen proberen 6 flessen van 120ml water met 4 schepjes met schema 7-10-13-16.30-19.30-21.30. Dit was ons schema met 8 weken.
Ik heb ook de blikken Hero Nutrasense met melkvet.
Veel succes! 
 
Oh ja ik heb Difrax flessen maar hoor ook goede verhalen over Dr. brown en over Avent. Het is echt een kwestie van uitproberen wat het beste voor jouw zoontje drinkt. Onze dochter verslikte zich met de Avent fles en het ging veel te snel. Het is het beste als ze 15-20min over een flesje doen.
 
Ik gebruik ook dr. Brown en voed 7x per dag. Maar onze zoon is pas 4 weken. Wij hebben voeding van de Etos en dat gaat heel goed. Kwalitatief staat die gelijk aan Nutrilon
 
Mn dochtertje drink toen 7 keer.
in eerste instantie drink ze uit dr brown de standaard fles. Die weigerde opeens. Ze pakt wel goed de bredere dr brown, deze is speciaal voor combi kunst en bv.
 
Terug
Bovenaan