overstap van BV naar de fles en geen speentje willen

Hi allemaal,

Ik heb een prachtige dochter van twee weken oud en heb het idee dat haar zuigbehoefte niet helemaal wordt vervuld. Ik geef borstvoeding en moet haar dan weer opnieuw aanleggen, ik heb een speen, maar.....ze wil geen speen. Zitten we weer met de pink in de mond, wat niet altijd even schoon is....waarom wil ze geen speen?

Daarnaast wil ik de BV afbouwen zodat ook paps haar kan voeden we een betere nachtrust krijgen (ze komt om half twaalf, half drie en half zes) maar als ze de speen niet wil, wil ze dan wel de fles? Ik heb iets gelezen over speen/borstverwarring.....Ik heb een keer geprobeerd haar gekolfde melk met de fles te geven en dat was niet echt een succes.....af en toe dronk ze er wel uit, maar tussendoor wilde ze ook aan de borst.

Hebben jullie ervaringen, hanidge tips etc? Dit forum is helemaal geweldig! Zo helpen we elkaar! Dank alvast voor jullie reactie(s).

gefeliciteerd hoor met je kleine!! Vaak willen baby's vooral s'avonds aan de borst hangen, het lijkt wel of ze niks anders willen. Dit heet clusteren, (of mama-honger) dan hebben ze behoefte aan geborgenheid, lekker bij mama te zijn en wat te zuigen, want dat werkt rustgevend. Ze is ook nog maar net uit je buik, waar ze 9 maanden heel veilig alle uren van de dag bij je was. Ze moeten wennen aan alle nieuwe indrukken en voelen zich veilig bij jou!!
Ik ben s'avonds weleens op de bank gaan zitten met alles binnen handbereik en lekker met de kleine aan de borst of tegen me aan. Daar groeien ze ook van, van knuffelen.
Je kan steeds wisselen van borst, steeds 1 borst geven en dan de andere als ze weer gaat zoeken.
Zo slaan ze ook een buffertje op voor de nacht en het is goed voor jou productie!!

Kijk anders eens op www.borstvoedingsforum.nl er zullen daar veel moeders zijn die zich herkennen in jou verhaal!

groetjes Gonda, (trotse mama van Stefan, Thijmen, Sharon en Matthias)

Hallo,

Kan je nog geen tips geven, maar ik heb een prachtige zoon van 4 wkn oud. Hij krijgt ook nog BV, maar wil eigenlijk ook het liefste overstappen naar FV. Ik voel me superschuldig, maar ik kan het gewoon niet meer. Hij komt 's nachts ook rond dezelfde tijden als je dochter. Mijn zoontje krijgt door mijn toeschietreflex teveel lucht binnen, heb al vanalles geprobeerd, maar dat blijft. En ik maak me constant zorgen of hij wel genoeg binnen krijgt. Mijn man werkt 's nachts, dus ik ben dan en  alleen en doodmoe. Ik heb nog een zoontje van 3,5 jaar oud, die  mij ook  nodig heeft.
Ik ben nog steeds aan het twijfelen... Ben benieuwd naar meer reacties van mama's die al zijn overgestapt.

En aan een praatje hoe goed bv wel niet is, daar hebben we dus helemaal niets aan, dat weten we zelf ook wel...

Groetjes Sandra

Terug
Bovenaan