<p>Wat vliegen de weken voorbij ? </p><p>Onze dochter is inmiddels 10 1/5 week en zit volgens de Oei ik groei in haar tweede spromg (drie weken te vroeg geboren). Wij zien dat ook. Vandaag is het een absoluut ‘ ik wil niet in mijn bed slapen’ dag. Ze ligt nu heel tevreden naast mij op de bank in dromenland. Het was een pareltje om te mogen zien hoe ze langzaam en zeer tevreden neus tegen neus in slaap viel. Ik ben ondertussen uitgerust en heb nu even tijd om mijn vraag te stellen. Ze groeit letterlijk zo hard als kool en nog even en dan kan ze niet meer in haar inbakerdoek en slaapzak zonder mouwen. Inbakenen lijkt ze de laatste tijd ook steeds minder fijn te gaan vinden. Zeker tussen de fles van 05.00/08.00 heeft ze er de hand naar om zich met pijn en moeite los te wurmen. Dit gaat dan met een hoop gesteun en gekreun en af en toe een brul van frutratie (half in slaap, want haar ogen zijn altijd dicht), om vervolgens weer even diep in slaap te vallen. Na een poosje doet ze weer een nieuwe poging. Ik bewonder haar doorzettingsvermogen en soms lukt het haar ook echt om een arm vrij te krijgen. Ik doe door al die geluiden geen oog dicht...</p><p>Nu is de keuze om of een groter inbakendoek en slaapzak zomder mouwen aan te schaffen of langzaam over te stappen op de slaapzakken met mouwen (die wij genoeg door cadeaus in de kast hebben liggen). ik heb al bij mijn zus geinformeerd over hoe kleed je haar dan aan en wat doe je er nog over heen. Het advies om alleen met een rompertje haar daarin te doen en dan een dekentje eroverheen vind ik in ons geval eigenlijk niet handig. Renee vindt het vreselijk om aan en uitgekleed te worden. Laat staan dat we dit iedere keer voor het slapen gaan moeten doen. Dat is dus meerdere malen per dag. Want je laat haar toch niet de hele dag in die slaapzak... Afgezien daarvan doen we halverwege de fles de luiercheck. Dan zouden we haar ook moeten omkleden, want eenmaal na de fles valt ze of in slaap (en dan is omkleden niet gewent, want dan wordt ze weer wakker). En als ze overdag niet slaperig is, gaat ze eerst de box in of spelen we samen. Dan is een slaapzak ook niet handig. Je begrijpt, ik denk hier waarschijnlijk te moeilijk over na en zou graag weten wat wel handig is. Met kleding aan in slaapzak en dan minder deken in bed (hoewel het best koud is op onze slaapkamer), misschien nog te jong, omdat ze het aan en uitkleden niet fijn vindt?</p><p>Wat zijn jullie ervaringen? Ik lees ze graag. Ondertusen ga ik nog even genieten van de slapende wondertje. </p>