Overstap van ledikant naar peuterbed

<p>Hallo, onze zoon is bijna 2 jaar oud. Nu slaapt hij nog in een slaapzak in een ledikant. We hebben inmiddels een peuterbed voor hem. </p><p>Hoe kunnen we de overstap het beste doen? Eerst wennen aan het slapen onder een dekbed in ledikant of met slaapzak in het peuterbed? Of gelijk in 1 keer wennen aan peuterbed met dekbed?</p><p>ben benieuwd naar jullie ervaringen ?</p>
 
Wij zijn met 15 maanden al overgestapt. Hier hebben we eerst de bedjes beide in haar kamer gezet, toen haar overdag in het peuterbedje laten slapen en dat ging zo goed dat ze binnen een paar dagen helemaal over was. Ze slaapt nog wel steeds in slaapzak (18 maanden nu) en een dekbed ligt ook in haar bed. Ze kruipt hier nog onder vandaan dus voorlopig lekker in slaapzak. 
 
Wij hebben de overstap in de zomer gemaakt, toen sliep ze al niet in een slaapzak in het ledikant.
Daarna in het peuterbed ook gewoon een dekbed toen het weer kouder was. 


Slaapzak in peuterbed vond ik geen fijn idee als ze er zelf uitkunnen en dan met slaapzak rond gaan lopen ?
 
Wij hebben het allemaal tegelijk gedaan. Dochter was nét 2 jaar oud. 
Peuterbed, dekbed en nu in de winter een fleece pyjama. Geen slaapzak meer. Ze lag de laatste maanden al niet fijn meer in een slaapzak omdat ze zichzelf steeds vast wikkelde in dr slaap. Sinds deze week ook een peuterkussen erbij (ze is nu 2 jaar en 4 maanden) Ze werd ineens veel wakker s nachts en ik had het idee dat haar hoofd niet meer zo lekker lag. Met een kussen slaapt ze ineens weer goed. 
Ze accepteerde het allemaal prima. Dekbed en pyjama vond ze alleen maar fijn, ze slaapt beter onder een dekbed dan onder een ledikantdeken. Die trapte ze altijd van zich af.
Ze is nog nooit uit dr bed geklommen, gek genoeg. Nooit geen nadruk op gelegd en ze blijft er altijd keurig in liggen, ook overdag als het licht is.
Tip, zet het bedje samen met je kindje in elkaar. Mn dochter vond het fantastisch om te helpen en wilde gelijk gaan slapen. Dan is de verrassing wat minder groot misschien..
 
 
Wij hebben de overstap in 1 keer gedaan. Wel vantevoren voorbereid: slaapzak hoort bij 'oude' bedje en dekbed hoort bij het 'nieuwe' bed. Ook is onze zoon meegeweest om bedje, dekbed en dekbedovertrek te kopen! Wij zijn overgestapt toen hij net 2 jaar was. Het is bij ons super goed gegaan. Volgende keer zou ik het weer zo aanpakken!
 
Hier ook alles in 1x vlak voordat ze 2 werd. Ze kreeg een nieuwe kamer en heeft zelf geholpen met klussen en mocht er af en toe al spelen toen het nog niet helemaal klaar was.
Ze was super trots toen ze er uiteindelijk mocht gaan slapen en ging meteen heel goed. Ze heeft nooit naar haar ledikant of slaapzak gevraagd.
 
Bedankt voor alle reacties!
Onze zoon is bijna 2 jaar. Ik dacht ook al om gelijk in 1 keer over te stappen naar peuterbed en dekbed. Zit alleen een beetje mee dat het nu nachts nog best koud is. Misschien ‘snapt’ hij nog niet dat je onder het dekbed moet blijven en ligt ie er half buiten nachts en dus koud krijgt? Hebben jullie de overstap ook in de winter gemaakt? Misschien dat ik onnodig zorgen hierover maak.
 
Ik zou het gewoon proberen. Als hij het koud heeft roept hij wel toch? Tuurlijk minder fijn misschien dat je er heen moet voor een deken, maar dan kan je het wel gewoon uitproberen.
Mijn dochter van bijna 4 gooit ook nog wel eens haar deken op de grond en wordt dan wakker en roept mama, deken ?
 
Terug
Bovenaan