Overstappen borst naar fles lukt niet

Help !

Mijn dochtertje van 4 mnd+ wil niet uit de fles drinken !! Ik geef alleen borstvoeding en af en toe gaf ik een (afgekolfde) fles. Dat ging heel goed (2 weken gelden nog). Vanaf afgelopen maandag wil ze het niet meer. Ik heb van alles geprobeerd. Iemand anders de fles geven, andere speen, afgekolfde melk, Nutrilon (heeft ze ook wel eens gedronken).... Ik weet het nu niet meer... en ik moet aankomende week gaan werken. Heeft iemand een tip ?
Ik kan me dochtertje toch ook niet uithongeren door geen borst aan te bieden ?

Groet Laura
 
Hoi Laura,
Dit klinkt erg bekend. Een vriendin van mij met een dochter van 6 weken dan onze dochter had precies hetzelfde. Dus wij zijn vroeg begonnen met oefenen met afgekolfde melk. Het ging goed, totdat ze drie maanden was (is nu4 maanden). Het blijft echt een gevecht. Soms eet ze hele dag niet op de creche en gaat keihard lachen zodra ze mij weer ziet. Ik zou ook graag de oplossing zien. Ik kan toch moeilijk stoppen met werken omdat mevrouw niet wil drinken?
Groeten Marion
 
Weet je dat je recht hebt op 2 uur extra (dus buiten de andere pauzes om) pauze per dag? Dit is speciaal voor moeders die borstvoeding geven. Bovendien is het ook zo dat als je nog niet kan werken (bijvoorbeeld als je niet tijdens je werk naar de opvang kunt om te voeden) je recht hebt op maximaal 52 weken extra VOLLEDIG doorbetaald verlof. Dit moet wel aasluitend op je zwangerschapsverlof zijn. Dit wordt dan betaald door UWV, dus het kost je werkgever niets..
 
Mijn dochter ging na een paar keer vanzelf drinken bij de oppsa, toen ze merkte dat het echt alleen de fles was die ze kreeg. Maar verlengd verlof lijkt me ook een goede oplossing.
 
Terug
Bovenaan