Overstappen borstvoeding naar kunstvoeding

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik heb mijn kindje 3 maanden volledig borstvoeding gegeven. Opeens lijkt de melkproductie gestopt. Sinds twee weken drinkt hij nog maar max 3 minuten per borst en dan begint hij gefrustreerd te huilen. Alleen bij de nachtvoeding en ochtend voeding lijkt hij tevreden.</p><p>Baby weegt bijna 7kg en zou dus 7 x 150ml moeten krijgen? Op de verpakking van de kunstvoeding staat 4 x 210ml maar ik voedde hem ongeveer 7x per dag borstvoeding. Moet ik dan die 1L per dag dan ook verdelen over wat meer voedingen? Ik hoor graag jullie ervaringen en advies</p>
 
Onze dochter is 14 weken en 5,5 kilo. Ik geef nu 180+6. Drinkt ze niet altijd leeg. Ik geef 's ochtends en 's avonds nog borstvoeding. Wij hebben maar 5 voedingen.
Je doet 7×150 en dat deel je door het aantal voedingen dat je geeft. Dat is wat je kindje zou moeten krijgen, maar de een heeft wat meer nodig dan de ander
 
Het gebeurt eigenlijk nooit dat je productie zomaar weg is en niet meer terugkomt. Misschien komt je menstruatie eraan, heb je stress of zijn het regendagen. Wil je nog proberen de borstvoeding weer op te pakken?
Als je over wilt op kunstvoeding kun je je kindje gewoon op verzoek blijven voeden.   Je kunt starten met 120ml keer het gewicht van je kindje en dat delen door het aantal voedingen wat je ongeveer aan de borst had. Die hoeveelheid bied je dan in de fles aan. Lees ook even over therapeutisch voeden. Je kunt dan kijken of je kindje daarmee tevreden is en eventueel wat meer of minder per voeding geven. 
 
Terug
Bovenaan