overstappen flesvoeding?

hallo,
ik heb even een vraag die ik jullie wil voorleggen.
mijn zoon marijn is 2 weken geleden geboren.
hij werd geboren dmv een spoedkeizersnee en moest 2 dagen in de couveuze omdat hij maar 4 en een half pond was. hij werd pas na 3 uur aangelegd omdat ik in eerste instantie een uur op de uitslaapkamer moest liggen en dit 3 uur werd omdat ze me waren vergeten grrrrrrrrr.
De eerste 2 dagen heb ik borstvoeding gegeven en heb ik gekolfd om de borstvoeding op gang te brengen. dit ging goed en de voeding kwam goed op gang,ook marijn hapte goed . toen kreeg ik een longontsteking(complicatie van de keizersnee) en moest ik de borstvoeding stoppen omdat ik antibiotica kreeg. ik heb nog 8 dagen in het ziekenhuis gelegen en heb in die periode wel gekolfd,marijn kreeg flesvoeding.
toen ik weer thuis kwam mocht ik weer beginnen met borstvoeding maar het lukte me niet om marijn goed aan te leggen,ook de kraamhulp lukte dit niet,we hebben nog geprobeerd met tepelhoedjes maar marijn wilde niet zuigen.
toen heb ik de borstvoeding afgekolfd en via de fles gegeven.
dit lukte eerst prima maar de laatste dagen heeft hij er niet genoeg aan lijkt het wel.
hij houd het niet meer 3 uur vol op een flesje van 100cc en ook met bijvoeden lukt dit niet. ook spuugt hij nu meer. heb gisteren een flesvoeding geprobeerd en daar sliep hij prima op moest hem zelfs wakker maken.
weet nu niet zo goed wat ik moet,ik wilde hem zo graag borstvoeding geven,dit is toch het beste maar op flesvoeding lijkt hij het beter te doen.
wat vinden jullie?
groetjes ammarins een onzekere moeder

Oh Oh Oh, wat moeilijk!
Eigenlijk kan niemand je hierin een advies geven, want je moet echt zelf beslissen wat je wilt doen.
Ik wil alleen maar zeggen dat je het niet te snel op moet geven hoor. Anders kun je later spijt krijgen en dan is het niet meer terug te draaien.
Misschien wat vaker kolven, zodat er meer melk geproduceerd wordt en dan iets meer geven. Bv mag je op verzoek geven, dus hoef je er niet persé 3 uur tussen te laten zitten.
Misschien kun je je verhaal op het bv-forum vertellen en hebben ze daar nog handige tips.
Maar als jij je er lekkerder bij voelt als je de fles geeft, dan moet je lekker de fles geven. Het is echt jouw keuze.
Heel veel succes!
Sil

quote: ammarins schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-04-2007 09:31:56'));

hallo,
ik heb even een vraag die ik jullie wil voorleggen.
mijn zoon marijn is 2 weken geleden geboren.
hij werd geboren dmv een spoedkeizersnee en moest 2 dagen in de couveuze omdat hij maar 4 en een half pond was. hij werd pas na 3 uur aangelegd omdat ik in eerste instantie een uur op de uitslaapkamer moest liggen en dit 3 uur werd omdat ze me waren vergeten grrrrrrrrr.
De eerste 2 dagen heb ik borstvoeding gegeven en heb ik gekolfd om de borstvoeding op gang te brengen. dit ging goed en de voeding kwam goed op gang,ook marijn hapte goed . toen kreeg ik een longontsteking(complicatie van de keizersnee) en moest ik de borstvoeding stoppen omdat ik antibiotica kreeg. ik heb nog 8 dagen in het ziekenhuis gelegen en heb in die periode wel gekolfd,marijn kreeg flesvoeding.
toen ik weer thuis kwam mocht ik weer beginnen met borstvoeding maar het lukte me niet om marijn goed aan te leggen,ook de kraamhulp lukte dit niet,we hebben nog geprobeerd met tepelhoedjes maar marijn wilde niet zuigen.
toen heb ik de borstvoeding afgekolfd en via de fles gegeven.
dit lukte eerst prima maar de laatste dagen heeft hij er niet genoeg aan lijkt het wel.
hij houd het niet meer 3 uur vol op een flesje van 100cc en ook met bijvoeden lukt dit niet. ook spuugt hij nu meer. heb gisteren een flesvoeding geprobeerd en daar sliep hij prima op moest hem zelfs wakker maken.
weet nu niet zo goed wat ik moet,ik wilde hem zo graag borstvoeding geven,dit is toch het beste maar op flesvoeding lijkt hij het beter te doen.
wat vinden jullie?
groetjes ammarins een onzekere moeder

Tja, moeilijk om advies te geven.
Maar spijt krijgen als je een beslissing hebt genomen, zal wel wat meevallen denk ik, als je ziet dat je kind het goed doet.
Het lijkt mij verschrikkelijk, al dat gekolf én dan ook nog de fles daarna geven... wat een werk zeg. Waar haal je de tijd vandaan???? en de rust???? Dat is mijn reden dat ik op FV ben overgestapt (na 10 weken)toen ik naar twee BV wilde afbouwen wegens mijn werk. Dat afbouwen ging prima, maar voor die twee voedingen moest ik als een gek kolven op het op gang te houden. Dan had ik weer niks, dan weer wel.... spuugzat was ik het, het bracht een hoop stress mee. Dan maar beter rust in de tent, en helemáál FV!
Kijk naar jezelf, voel je je niet gestresst en onzeker, gewoon doorgaan. EN anders FV!
Succes!

hoi
ik heb de eerste 3 weken ook gekolfd en geflest en mn zoontje had er uiteindelijk nog niet genoeg aan,dus ben ik op flesvoeding voor hongerige baby's overgestapt en toen was t goed.ik vond t wel heel moeilijk,borstvoeding geven vind ik toch wel erg verslavend,maarja..een tevreden baby is ook wel wat waard.ik had het ws ook niet langer volgehouden,zo vermoeiend vond ik het.

Hoi,
Ik schrijf ook dat je spijt kunt krijgen, niet dat dat automatisch zo is.
Ik ben ook gestopt na 9 weken met 1 borst te hebben gegeven en de andere af te kolven.
En ik moet eerlijk zeggen dat ik soms best wel een beetje spijt heb gehad dat ik niet door heb gezet.
Maar als je op zo'n moment zo moe bent en zo onzeker is dat moeilijk te relativeren.
Dat komt later pas weer.
Sil

Hoi,
Als je kindje nog zo jong is, zit er vaak veel minder dan 3 uur tussen voordat ze weer honger krijgen. Ik gaf de eerste maanden volledig bv en soms gaf ik wel 10 tot 12x op een dag borstvoeding. Dit schijnt dus normaal te zijn (kijk anders ook even op borstvoedingsforum.nl). Maar ik vond dat super zwaar! Ben na 2 maanden deels overgestapt op fv en na 3 maanden volledig fv gaan geven. Ik werd van borstvoeding zwaar ongelukkig, heb ook keizersnee gehad en had heel veel last van het litteken, kon bijna niet lopen en dan ook nog elke keer die bv. Ik had ook een schuldgevoel om over te stappen op fv, maar ben er nu wel helemaal blij mee. Doe wat je gevoel je ingeeft! Voor de een is dit borstvoeding en voor de ander is dit flesvoeding.

Hoi,

Mijn zoon is inmiddels alweer 5 maanden geweest en hij  krijgt ook afgekolfde bv.
Als jouw zoontje niet genoeg heeft aan 100cc, dan geef je hem toch gewoon wat meer?
Met bv geeft het niet hoeveel ze drinken, daar mogen ze zoveel van hebben als ze willen.
Of is het probleem dat jij niet genoeg produktie hebt?
Als dat zo is, zou je eens een keer vaker moeten kolfen om de produktie op te krikken.
Dat hoeft niet iedere dag. Ik weet niet hoe vaak je nou kolft, maar je zou om de drie uur kunnen kolfen. Als je dat al doet, zou je een dag om de twee uur kunnen kolfen en de dag erna weer je gewone schema aan houden. Na een dag of 2 zie je dan wel verschil.

Ik hoop dat je er wat mee kan!
Succes!

Groetjes Tinymama

Terug
Bovenaan