Overstappen kinderopvang

Hallo allemaal,

Per 1 februari stappen wij over van kinderopvang ivm verhuizing.
Ik vraag me af of iemand hier verstand van heeft mbt de facturen.
Wij hebben dus een factuur gekregen van de nieuwe opvang (zij factureren voor uit) en we hebben dus nog een factuur gekregen van de oude opvang.
Echter heb ik de overstap ruim op tijd aangegeven bij de belasting dienst maar we hebben geen extra opvangtoeslag gekregen. We betalen dus deze maand 1100 euro zelf aan de kinderopvang. Weet iemand of dit altijd gebruikelijk is bij overstappen? En of dit eventueel nog te regelen valt bij de belasting dienst?

Alvast bedankt!

Groetjes
 
Maar je hoeft toch niet febr te betalen aan twee verschillende opvangen? Per febr heb je nieuwe opvang, en daar krijg je dan toeslag voor toch?
 
Ik ben ook weleens overgestapt maar heb dit toen niet meegemaakt. Je krijgt waarschijnlijk de toeslag met terugwerkende kracht terug. Je kunt wellicht nog met de belastingdienst bellen maar denk niet dat zij het proces versnellen 
 
Volgens mij is het dan een fout van de oude opvang. Ze hebben je een factuur gestuurd voor de maand waarin jullie kind niet meer komt. Heb je het aan de oude opvang ook ruim optijd aangegeven dat jullie kind niet meer komt vanaf feb?
Het is normaal dat je dan niet 2x opvangtoeslag krijgt aangezien de oude opvang naar mijn idee geen factuur hoefde te sturen.
 
Idd wat Dootje zegt, je kunt toch geen 2 verschillende facturen voor februari krijgen? Je kindje gaat dan naar de nieuwe opvang begrijp ik? Als je de oude opvang per 1 februari opgezegd hebt, betaal je die de maand februari niet meer.

Als je de factuur van oude opvang achteraf krijgt (eind januari voor januari) en de factuur voor de nieuwe opvang vooraf (eind januari voor februari) dan betaal je nu idd 'dubbel' voor je gevoel, maar dat is niet zo.. het gaat om een andere maand!
 
Over welke maand gaat de factuur van de oude opvang, januari of februari?
Het is logisch dat je niet voor beiden toeslag krijgt, je zou tenslotte ook niet 2 rekeningen voor eenzelfde maand hoeven te betalen... dus als de oude opvang achteraf betaald wordt, januari dus en de nieuwe opvang vooruit, voor februari dus, krijg je alsnog je toeslag waar je recht op hebt. Maar is het wel in 1x een flinke rekening die je te betalen hebt. 
 
Je hebt de factuur van de nieuwe opvang al ontvangen (van febr) , hier krijg je tzt de kinderopvangtoeslag voor. En de factuur van de maand januari van de huidige opvang (indien zij later factureren). Lijkt dubbel of gek maar dat is het niet. Het klopt. Iets extra’s krijg je van de belasting dienst niet. Mocht de te ontvangen toeslag van de nieuwe opvang nog niet gestort zijn dan komt dit later met terugwerkende kracht. Wat Zeeuwmeisje zegt, is wat ik bedoelde. Fijne avond en groetjes 
 
Bedankt voor jullie reactie!
Onze oude opvang factureert later gezien wij daar flexibele uren afnamen!
Helaas is het niet anders dus en klopt het wel.
Bedankt!

Groetjes
 
Terug
Bovenaan