overstappen melk

hey allemaal.

ah heeft nu ook eigen merk flesvoeding.
800 graam voor 6,50 euro.

gisteren heb ik mijn cb gebeld om te vragen of ik kon overstappen. (van nutrilon naar ah merk.)
ze zei dat dit geen probleem is. maar ik zou graag willen weten:
wie heefter ervaring met overstappen van zware naar lichte voeding?

groetjes, do

hoi

ik wil ook gaan overstappen van melk.
ik gebruik nu nutrilon 1.
en wil overstappen op kruidvat eigen merk.
ook 6 euro kost die.
ik moet het pak nu eerst op maken.
en dan begin ik ook aan de andere.

groetjes dagmar

Hoi,

Ik zou niet in 1x overstappen op een andere voeding, omdat hij /zij   er met de darmen op kan gaan reageren.

Wat na mijn weten gebruikelijk is om het langzaam aan af te bouwen. Dus bij een fles van 180 water met 6 scheppen doe je dan   5 scheppen oude vertrouwde voeding en 1 schep nieuwe voeding. Ik zou zelf het dan even een dag of 2 aan kijken en dan weer een schep eraf etc...

Groetjes Kirsten

Mijn dochtertje krijgt al heel lang flesvoeding van het Kruidvat en dat bevalt uitstekend (de extra care, is de hypo-allergene, om koemelk allergie te voorkomen)
Ik heb denk ik in het begin 3 pakken Nutrilon gebruikt en toen hoorde ik om me heen van de kruidvat voeding. Heb het ook op het CB nagevraagd en zeiden dat het goede voeding was omdat er strenge eisen voor gelden, en 9 vd 10 x komt het uit dezelfde fabriek.
Omdat ze toen nog maar een paar weken was heb ik het ook langzaam overgezet, ik denk dat ik dat nu ook zou doen, wat idd een voorganger zei, 5 scheppen "oud" en 1 schep "nieuw" en zo langzaam uitbreiden.
Scheelt toch in de centen

Bianca

Hey!

Ik ben met Nina laatst overgegaan van de nutrilon Forte naar de normale nutrilon.
Ik heb eigenlijk gewoon fifty-fifty gedaan. Aantal scheppen van de één en aantal scheppen van de ander... Nientje, onze veelvraat vond het allemaal wel best geloof ik. Op het CB bij ons adviseerden ze inderdaad wel om de flesvoedingen dan eerst te mixen. Nou, die 2 gemixte pakken gaan aardig lang mee hoor.... Ze had er geen enkel probleem mee!   Succes!

Kus, Marieke

Hoi Do,

Noa heeft ook een keer moeten overstappen van voeding ivm allergie.
De kinderarts heeft ons aangeraden elke dag 1 fles van oude naar
nieuwe voeding te veranderen.
Ze kreeg toen nog 6 flessen op een dag dus in 6 dagen was ze over op de nieuwe voeding.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes Dankbaar

Hoi

Wij zijn 2 weken geleden overgestapt naar 3 flessen melk. Tessa was toen 6,5 maand. Ons schema ziet er zo uit:

7.00                  200 ml opvolgmelk        
9.30                  150 gram fruit en wat rosvicee
12.00                200 ml opvolgmelk
16.00              150 gram warm eten en toetje na
                               Meestal yoghurt ongeveer 50 gram
19.30                200 ml opvolgmelk met 3 eetlepels nutrix

Tessa wou op een   gegeven moment ook de flessen niet meer leegdrinken. of nog minder dan normaal, want ze is geen goede drinker. Toen zijn we overgestapt, ze heeft het nooit erg gevonden.

groetjes grietje    

sorry op verkeerde kolom gereageerd, had wel alles gelezen, en mij toen pas aangemeld, en zo is het misgegaan. Ik ben met mijn oudste wel overgestapt op andere voeding. Ik heb het gewoon langzaam afgebouwd. je zou ook kunnen wachten tot dat ze op opvolgmelk kunnen, dan moeten ze toch al veranderen van melk.

groetjes grietje

Terug
Bovenaan