overstappen naar 3 voedingen, maar hoe???

Hoi mama's,
Mijn dochter is nu 6 maanden en krijgt al sinds ze 4 maanden is groente en fruit en geniet hier met volle teugen van. Ze krijgt hierbij nog 4 flessen van 220cc+7 scheppen en bij de laatste fles 1 schep rijstebloem. Ze krijgt nog geen pap. Ze eet nog geen volle potjes leeg, maar wel steeds meer. Nu wil ik graag overstappen naar 3 flessen en dan volledige groenten en fruit, maar weet niet precies hoe ik dat in een schema in zou moeten passen. En zou ze dan ook wat meer vocht tussendoor moeten krijgen? Ik merk wel dat ze interesse krijgt in tussendoortjes zoals liga, rijstewafel of lange vinger. Mijn schema is nu:
8.30 uur fles 220cc
9.30-11.30 slapen
11.30-12.00 uur half-3/4 potje fruit
13.00 uur fles
13.30-15.30 uur slapen
16.00 uur half-3/4 potje groenten
17.00 uur fles
22.00 uur fles + 1 schep rijstebloem
Hebben jullie adviezen/reacties hoe ik het beste mijn schema kan aanpassen?
Alvast bedankt voor de reacties.
Groetjes Daantje (mama van Michelle 6 mnd)
 
hoi,

ik heb het als volgt gedaan
s'ochtends pap en om 10 uur fruithap.
om 11uur op bed en als hij weer wakker is brood en een fles melk.
s' middags een fles roosvicee en een knabbeltje en om 17uur warme maaltijd en voor het slapen gaan nog een fles melk.
mijn zoon had dus een iets anderslaapritme maar ik denk als je wilt afbouwen da moet je de fles van 17uur eraf halen en het avondeten later dan 16ur doen.
kijk maar wat jezelf het prettigste vind.
succes
 
Hoi, Jari heeft nu ook nog 4 flessen, maar vanaf volgende week ga ik over op de 6 maanden potjes groenten en dan haal ik er een fles af. Zijn schema wordt dan als volgt:
7.30 uur: fles 200 cc
10.30 uur: fruithapje (6 maanden potje, helemaal)
13.30 uur: fles 200 cc
16.30 uur: groenten (6 maanden potje, helemaal)
17.00 uur: toetje (moet nog even kijken wat, danoontje start is te weinig voor Jari)
20.00 uur: fles 230 cc
Jari krijgt elke fles Nutrilon Forte, sinds vandaag de opvolgmelk Forte 2 en 's middags vaak een koek (Nijntje biscuit).
Groetjes Helene
 
Hoi,
Volgens mij heb je wel een goed schema, mijn dochtertje van 7 maanden krijgt hetzelfde. Wat ik me wel afvroeg is waarom jouw dochtertje om 22.00 nog een fles krijgt, komt ze daar zelf nog om? Anders  zou je de laatste fles vroeger kunnen geven  en met wat meer nutrix zodat ze daar de hele nacht mee door kan.
Succes
 
hoi hoi

je moet het gewoon proberen

mijn zoontje is nu 6.5maand
en ik heb gewoon een bv laten vallen
zijn schema was met  5 maanden

7uur bv
10.30uur fruit half potje
11.30 pap van 210ml en rijstebloem
15.30 bv
18.00 groente half potje
19.30 bv

toen ik naar 3 voedingen wilde gaan heb ik de bv van 15.30uur laten vallen en hem om 17.00 uur een heel potje groente gegeven.

tussendoor kreeg hij wat sap
nu hij 6.5maand is krijgt hij tussendoor een liga of een berenkoekje

je moet gewoon goed naar je kindje kijken wat die wilt

groetjes bianca
 
Mijn zoontje is 9 maanden en heeft nog steeds 4 flessen, waarvan 1 papfles 's ochtends.
Ik wil komende beginnen met 1 fles weglaten, maar welke????

Zijn schema is nu:

7.30 uur: papfles 210cc
10.00 uur: thee met rijstwafel of babykoekje
11.30 uur: 1 boterham, daarna nog een fles 240cc
14.00 uur: fruit
15.30 uur: fles 240cc
18.15 uur: groente 200 gr.
19.45 uur: fles 240cc

Het beste is denk ik om de fles van 11.30 uur te laten vervallen, maar dan zit er zoveel ruimte tussen de papfels en zijn fruit... ik hoor graag wat jullie ervan vinden!

Groetjes, Michele
 
Hallo, mijn dochtertje van ruim 6 maanden kreeg tot voor kort 4 flessen van 200 cc met 6,5 schepjes Nutrilon Forte, 's morgens een half potje fruit en 's middags een half potje groente. Sinds een week zit ik op het volgende schema:
07.00 uur        fles 200 cc met 6,5 schepjes Nutrilon
10.00 uur        fruithapje
11.00 uur        fles 180 cc met 6 schepjes Nutrilon en 3 eetlepels Nutrix
15.00 uur        fles 180 cc met 6 schepjes Nutrilon en 3 eetlepels Nutrix
18.30 uur        een heel potje groente voor 6 maand en als toetje  Danoontje Start aangevuld  met yoghurt.
Tussendoor geef ik nog wel eens een soepstengel en een flesje met een beetje mineraalwater. Hopelijk heb je er wat aan.
Groetjes, Fay
 
Terug
Bovenaan