overstappen naar difrax s fles

A

Anoniem

Guest
Hoi allmaal,

ik zit met een klein probleempje.
Onze dochter (morgen 7 weken) drinkt met een gewone fles te snel.
We hebben  verschillende spenen geprobeerd maar na een paar dagen begon ze dan weer zo snel te drinken.
Ze krijgt nutrilon omneo (tegen krampjes en spugen).
Nu  zijn we overgestapt van de gewone fles naar een s fles.
Daar drinkt ze wel rustiger  mee en moet er nu ook iets meer voor doen  voor de melk binnen te krijgen.
(de omneo zitten soort kristalletjes en deze blijven weleens vast zitten in speen of aan de fles).
Alleen nu drinkt  ze minder dan normaal.
Ze valt in slaap of heeft geen honger  meer.  
Laat 30 staan.
Is dit erg of zal ze even moeten wennen aan de fles?
Als ze tussendoor honger heeft geven we ze gewoon een beetje extra.
zodat ze genoeg binnen krijgt.
Zelf denken we dat ze gewoon moet wennen dat ze iets meer moet doen voor de fles en dat ze na een paar dagen wel de fles leeg zal drinken.
Ze heeft wel minder last van boeren en krampjes.
Dus we zien wel dat de fles positieve kanten heeft.

Groetjes Fanny

Waarschijnlijk moet ze bij deze fles harder werken en wordt ze daardoor te moe om de fles helemaal leeg te krijgen.
Volgens mij is dat geen probleem en went ze er vanzelf aan en dan zal ze waarschijnlijk de fles wel weer leeg gaan drinken.
Suc-6 er mee.
Groetjes Myranda

Hey myranda,

bedankt voor je reactie.
We dachten zelf ook zoiets van dat ze moe wordt van deze fles en dat ze eraan moet wennen. De fles drinkt wel iets zwaarder dan ze gewend was. Maar is niet erg dat ze iets meer moet doen voor haar flesje.
Dan is ze 's avonds en vooral 's nachts niet meer zo actief hopen we. hahaha.
Maar we blijven gewoon even opletten of ze genoeg binnen krijgt en kijken het de komende week even aan.

groetjes Fanny

Hi Fanny,

Even een klein tipje (misschien weet je het/ doe je het allang)  van een S-fles fan.
Draai de fles niet te strak aan, eigenlijk net zo dat ie net niet lekt maar ook niet strak dicht zit. Hier in de Achterhoek zeggen ze dan: an is an...
Vrij vertaald: dicht is dicht.
Ook het luchtventieltje, dat rubberen rondje in de bodem, moet je na elke vaatwasserbeurt of uitkooksessie even het gleufje opendrukken voor je hem weer in de fles zet. Deze ook niet te vast aandraaien. Wij hoorden vaak zo'n piepend geluidje als ons ventje dronk, dan wist je dat de lucht goed afgevoerd werd. Dan is de weerstand iig het minste wie weet dat ze het dan wat beter volhoud

Groetjes Saskia

Hoi Saskia,

de tip van het niet strak dicht draaien wist ik.
Anders komt er of heel moeilijk iets uit of helemaal niks.
Alleen van dat ventieltje heb ik niet zo op gelet dus dat gaan we zeker even doen.
bedankt voor de tips.

Ze drinkt vandaag al beter uit de fles en meer dan gisteren.
dus komt helemaal goed en blijven denk bij deze fles.

groetjes Fanny

Terug
Bovenaan