Overstappen naar fles, spugen?

Ik heb een dochter van 4 weken en geef fulltime borstvoeding. Omdat ik met 12 weken wil stoppen (vanwege werk e.d.) wil ik vanaf deze week elke week een voeding vervangen voor de fles.



Wij zijn hier gisteren mee begonnen. Om de overgang wat makkelijker te maken heb ik melk afgekolfd en deze in een avent flesje laten geven door mijn vriend. Ik heb gegeven wat ik net daarvoor afgekolfd had (dit was ongeveer 60cl en komt wel overeen met wat ze zou moeten krijgen geloof ik). Dit spuugde ze alleen vrij snel weer uit. We denken dat ze alles heeft uitgespuugd aangezien alles (incl. vriend haha) eronder zat. Ze heeft tijdens het flesje ook heel veel moeten huilen.



Dit is overigens niet de eerste keer dat een flesje niet lekker ging. Vorige week hetzelfde verhaal. Toen heb ik ook mijn borst daarna nog een paar minuten gegeven omdat ze niet in slaap lijkt te vallen zonder de borst.



Iemand tips? Vanavond gaan wij het nog eens proberen met een andere fles (difrax). Kijken of het aan de fles ligt!
 
Hallo,

Ik zou kijken naar een dr Brown fles.  Deze haalt lucht uit de voeding en zorgt ervoor dat het niet zo snel gaat. En ze moet er hard voor werken .

Ze mag zeker meer dan 60 cl. Hoe groot is ze? Hoeveel voedingen krijgt ze?

Liefs
 
Hai!

Normaal gesproken krijgt ze tussen de 8 en 10 voedingen (ik voed op verzoek). Gisteren weer gegeven wat ik afgekolfd had net daarvoor (110cl!) met een difrax fles. Dit heeft ze netjes opgedronken en het is binnen gebleven! Ze heeft gisteren ook minder voedingen gevraagd.



Nu blijven oefenen. Het is namelijk nog wel tranen met tuiten na de fles, terwijl ze aan de borst altijd in slaap valt.



Bedankt en tips zijn nog steeds welkom!



Liefs.
 
Terug
Bovenaan