Overstappen naar flesvoeding en clusteren in de avond

<p>Hoi allemaal,</p><p>Mijn dochter is nu bijna 7 weken oud en zou graag willen overstappen naar FV.</p><p>Nou loop ik tegen het volgende aan. In de avond clustert ze. Vaak vanaf een uurtje of 7 totdat ze gaat slapen. Om het uur wil ze graag aan de borst, maar in snap dat je niet elk uur FV mag geven. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? </p>
 
Volgens mij kan je wel kleine beetjes kv geven? Maar ik ben blij dat ik in die clusterperiode nog bv gaf... omdat het ook meer om die geborgenheid gaat die ze zoeken
 
Een baby kost nou eenmaal tijd, ze zoeken jou geborgenheid. Iets wat je juist met bv goed kan geven. Ze zijn geprogrammeerd om dicht bij ons te zijn. Heel natuurlijk, ik zag dat nooit als een last. Geef nu de derde bv, dochter is net 5 maanden. Bv word steeds makkelijker en de kleine krijgt vanzelf meer ritme. Als je toch liever fv geeft dan kan je beter overdag beginnen met de fles kv. Niet in de avond. Achteraf gezien is het maar een korte periode maar weet dat het pittig is. Hier hielp de draagdoek goed om ze rustig te houden. 
 
Terug
Bovenaan