Overstappen naar flesvoeding

<p dir="ltr">Hallo,</p><p dir="ltr">Omdat borstvoeding voor mij te zwaar gaat worden zijn wij sinds vrijdag overgestapt op flesvoeding. De  borstvoeding bouwen we af en dat ging de eerste dag heel goed. Hij dronk een flesje leeg (90cc) en was toen volledig voldaan.<br />We hebben gisteren weer hetzelfde flesje (van 19.00) vervangen maar nu dronk hij maar 60cc en bleef hij onrustig. Ik heb hem daarna mijn afgekolfde moedermelk gegeven, dat was nog 30. Daarna was hij weer tevreden.<br />Vandaag het tweede flesje toegevoegd, het gaat namelijk goed met afbouwen. Dit flesje dronk hij maar 50cc en hij had wel duidelijk honger. Nu, een uur later geeft hij nog niet aan dat hij weer jonger heeft. Hoe kan het dat hij steeds minder gaat drinken? Hoe zijn jullie overgegaan van borst naar fles? Hij is nu 4 weken oud en weegt 3,9 kilo dus zou ongeveer met 7 voedingen 80-85 moeten drinken</p>
 
Flesvoeding ligt veel zwaarder op de maag dan borstvoeding,  dus het kan best zijn dat hij daarom al sneller vol zit! Geef het even de tijd. P
Het is prima als hij een keer 'maar' 50cc drinkt, en dan zie je wel wanneer hij voor de volgende voeding komt. Ik zou niet elk uur gaan voeden dan, want dan blijf je bij die kleine hoeveelheden.. beter 'gewoon' 2-3 uur ertussen en dan drinkt hij het volgende flesje hopelijk wat meer. Geef het wat weekjes de tijd, en ze kunnen echt prima eens wat minder drinken. Maak je geen zorgen als het een dagje wat minder is!
Kijk ook even goed hoeveel de voeding echt is nadat je de poeder erbij doet.. 90cc water en 3 schepjes is bv. 100cc. Dus zit er dan nog 50cc in de fles, heeft hij 50cc op en geen 40cc..
 
 
Terug
Bovenaan