overstappen naar flesvoeding

Patricia,
Bedankt voor je reactie op m'n berichtje overstappen naar flesvoeding. Ik ga er van de week meteen mee aan de slag! Heel erg bedankt. Alleen nog een kleine vraag: ben jij meteen gestopt met het geven van vitamine K en D? Met name K mogen ze geloof ik niet zoveel hebben en in flesvoeding zit het al. Of ben je pas gestopt toen je op volledige flesvoeding zat?
Ik hoop nog iets van je te lezen!
Groetjes,
Laura
 
Ook dit had ik van de site van Nutricia hopelijk heb je er wat aan! Er staan meer vraag en antwoorden op www.nutricia.nl

In moedermelk zit niet voldoende vitamine D en vitamine K. Daarom moet je deze vitamines extra bijgeven. Vitamine D wordt geadviseerd vanaf twee weken na de geboorte in een hoeveelheid van 5-10 microgram per dag (5 microgram bij een lichte huid en gebruikelijke blootstelling aan zonlicht en 10 microgram bij een donkere huid of geen zonlicht).
Vitamine K moet vanaf de achtste dag tot en met de derde maand dagelijks worden gegeven in een hoeveelheid van 25 microgram.
Beide vitamines zijn te koop in druppelvorm. Het is het handigst als je de druppels met een plastic lepel voor de voeding aan je kind geeft. Wacht liever niet tot na de voeding, omdat je kind soms tegen het einde van de voeding in slaap kan vallen. Bij volledige overschakeling op flesvoeding hoeven er geen vitamines apart meer te worden gegeven. De flesvoeding bevat alles wat een kind de eerste zes maanden nodig heeft, ook vitamine D en K. Als er gedeeltelijk flesvoeding wordt gegeven, moet de hoeveelheid vitamine D en K in verhouding worden aangepast.

groetjes corine
 
Hoi Laura,

Fijn dat je wat aan mijn berichtje hebt. Ik ben pas met vitamine K gestopt toen ik volledig op flesvoeding zat. Vitamine D heeft Justin pas vanaf 6 weken geloof ik, want vanaf toen moest het pas van het cb.

Groetjes Patricia
 
Terug
Bovenaan