Overstappen naar flesvoeding

TWD

New member
Meiden,

Ondanks dat de borstvoeding heel goed liep stappen we over op fles.
Mijn borsten doen zo'n pijn. Niet alleen met aanleggen of tijdens voeden maar ook daarna.
Ben de afgelopen 2 dagen huilend aan voeden geweest.
Gisteravond wou Logan weer de hele avond eten en hebben daarom maar fles bijgegeven. Hier heeft hij bijna de hele nacht op geslapen. Om 5 uur melde hij zich en had hij aan 30cc genoeg. Daarna weer doorgeslapen tot half 9.
Vanmiddag iemand van consultatiebureau langs gehad en we gaan de borst afbouwen. Hoop dat mijn borsten het snel doorhebben en ik snel helemaal op fles zit. Kolven zie ik niet zitten omdat dit in het ziekenhuis ook al pijnlijk was.
Het ligt niet aan het aanleggen of aan het drinken. Het voelt alsof de melk niet door de vaten Hern komt herl apart. Helemaal omdat het na het voeden ook nog een tijd aanhoudt.

Hoop eind van de week of begin volgende week op volledige flesvoeding te zitten.
 
sterkte meis , dit is een van de redenen waarom ik ook geen borstvoeding wil geven . Heb dit zelfde meegemaakt en erger . Maar voel me wel beetje schuldig omdat ik het niet wil proberen . Ik ben vandaag 40 wkn 4 dgn . En wil de nesle groeistart geven .
 
Hey!

Vraagje: komt er ook bloed mee? Ik heb nl bij mijn beide kindjes bv geprobeerd. Bij de oudste dacht ik ernstige kloven te hebben, omdat ik steeds bloed zag. Daarom 5 weken lang alleen gekolfd en daarna van ellende afgebouwd, omdat het steeds erger werd en ik met kromme tenen moest kolven. Het was echt een ramp want elke kolfbeurt deed gruwelijk zeer en mijn borsten voelden gewoon zo beurs aan. Ik dacht echt dat het aan de kloven lag.
Bij de tweede toch weer begonnen maar toen moest ik gelijk kolven omdat hij misselijk was van de bevalling. Ik kolfde gelijk bloed mee. En het deed zo'n pijn, ook daarna (duurde 3 weken voordat het weg was). Gelijk de lactatiekundige erbij, die had het gelijk door. Ze zei dat ik bij die 3 procent hoorde die echt geen bv kan geven, dus ook niet bij een volgende. De aanhechting tussen de tepel en de melkklier is niet elastisch genoeg waardoor het van binnen kapot getrokken wordt. Is erfelijk. Achteraf weet ik nu dat mijn oma en mijn zus er ook last van hebben.

Maar ik heb wel het gevoel mijn verhaal altijd bij de buitenstaander uit te moeten leggen als de vraag komt: 'Geef je ook bv?' Zo irritant.

Bouw maar af als je constant pijn hebt, niet te doen weet ik. Leg alleen aan als ze echt op knappen staan of kolf het af en geef het in de fles. Ik was er op die manier al binnen een week af.

Succes en geniet van de fles, want als je met de fles gelukkiger kan voeder is dat ook voor je kindje alleen maar beter.
 
Terug
Bovenaan