Overstappen naar gewone melk...

Hoi hoi,

Ons zoontje Jens (15 mnd.) heeft nog steeds de flesvoeding van Nutrilon nr. 3. Hoe kunnen we hem het beste laten wennen aan gewone melk? Op de creche geven ze hem warme melk met roosvicee erdoor. Dit wil ik alleen 's avonds voor het slapen gaan niet geven.
Heb ook gehoord dat je gewoon een fles moet klaarmaken met water en dan steeds meer melk ipv water toevoegen. Maar pas je dan eigenlijk ook de schepjes voeding aan?

Bedankt
Patty

Hoi Patty, ik weet niet of het werkt (mijn kindje is zo ver nog niet), maar volgens mij kun je proberen een halve fles nutrilon te mengen met gewone melk. (zo werkt dat wel met wennen aan kv na bv) en dan steeds een beetje minder nutrilon. Vind je kindje de melk gewoon niet lekker? Misschien vind ie het geen probleem, dan hoef je al die trucjes niet te proberen.
Succes ermee
Liefs Phira

Wij hebben Daan gewoon een beker melk gegeven en dat vond hij heerlijk, dus eigenlijk cold turkey gedaan.  Maar wat je anders ook kan doen is 's ochtends de pap niet met N3 maken maar gewoon halfvolle melk gebruiken.

Ik zou het zeker niet mengen met roosvicee want zo wen je ze aan een zoete smaak waar heeeeeeeeeeeeeeel veel suikers inzitten.

Succes

Ik vind het raar hoor dat ze er roosvicee doordoen op de creche. Hoe kom je er thuis dan nog onderuit?
Meestal is het voldoende als de melk even verwarmd is op dezelfde temperatuur als een opvolgmelk fles.
Mijn dochter vond de koude melk  uit de koelkast veel lekkerder dan de opvolgmelk en zij is van de ene op de andere dag overgestapt.
Als je kleine minder goed gewone melk drinkt kan je ook een tijdje een extra yoghurtje geven ofzo, maar laat de melk lekker voor wat het is.

Groetjes
Wasabi!

Ik vind het eerlijk gezegd ook erg vreemd dat ze er roosvicee doorheen doen. Is het ooit wel eens geprobeerd om hem gewone melk te geven?
Bij mijn dochters gaf ik de gewone melk wel opgewarmd. Ik heb nooit gemerkt dat ze het verschil proefden.

Groetjes,
Marianne

Terug
Bovenaan