<p>Alvast mijn excuses voor het lange verhaal. Ik ben ten einde raad en probeer het zo duidelijk mogelijk te omschrijven.</p><p>Onze dochter is 4 weken oud en ik geef kunstvoeding op schema. 6x 120 cc, dus om de 4 uur. 's Nachts komt ze rond de 4-4,5 uur en overdag moet ik haar daarvoor wakker maken. <br />Nu is het zo dat zij veel spuugt, niet alleen een mondje maar ook golven. Soms wel 2 uur na de voeding. Onze dochter is verder gezond en groeit goed. Inmiddels heb ik van alles geprobeerd: goed laten boeren, even laten liggen, lang in een zithouding laten zitten, maar niets helpt. Ik heb gedacht aan reflux, maar er zijn voedingen die wel goed gaan.</p><p>Op de momenten dat het niet goed gaat, zie ik dat het haar echt dwars zit. Dan begint ze heftig te smakken, met haar armen en benen te maaien, overstrekken en krijgt ze grote ogen. Het lijkt alsof ze pijn heeft. Even later volgt er dan een golf, krijgt ze de hik en dit kan uren doorgaan. Als ik haar dan bij me heb dan zit ook alles onder spuug: haar kleding, mijn kleding, het bed, de wieg, de bank, kussen en per dag gaan er wel 10 spuugdoekjes doorheen. </p><p>Nu wil ik overstappen op kunstvoeding op verzoek, maar ik vind het heel moeilijk op haar te vertrouwen, ook omdat ik verschillende dingen lezen op internet. Hebben jullie daar ervaring mee en hoe hebben jullie dat aangepakt? Hoeveel uur mag er max tussen zitten ivm de bloedsuikerspiegel? Met hoeveel cc zal ik beginnen? Hoe zie ik of ze genoeg heeft gehad, want liggend drinkt ze gewoon door terwijl ze slaapt? Ik heb iets gelezen over actief drinken: zittend laten drinken en zelf laten happen of loslaten van de speen. Ik merk nu ook dat ze 's nachts wakker wordt voor de fles, maar eenmaal in de startblokken om te voeden weigert ze de fles, na 4 pogingen gaat ze toch drinken, maar dan heel gulzig. </p><p>Zoals jullie kunnen lezen ben ik erg zoekende en ten einde raad. Hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen?????</p><p> </p>