overstappen naar vaste voeding

hoi allemaal
ik zit eigenlijk met een vraag,
volgens het cb stellen ze vaste voeding steeds meer uit nu al tot 5 a 6 maand.
maar ik heb nu een zoontje van bijna 16 weken. hij weegt 7300 gram en groeit gelukkig als kool, daarintegen krijgt hij maar 5x 150 cc omdat we al heel veel problemen hebben gehad met spugen en zuurbranden en al verschillende voedingen hebben gehad nu heet hij nutrilon a.r. en het werk goed zolang hij maar 150cc krijgt, en zolang hij maar blijft groeien is dat geen probleem. maar nu krijgt hij ook lactulose dat hapt hij heel goed weg van een lepeltje, nu zit ik te denken om te vragen of het niet betr is om al met 4 maanden wat anders extra erbij te geven fruit en groente hapje omdat hij ook niet zoveel flesvoeding krijgt, graag wil ik julie mening hierover horen zou het verstandig zijn of niet, naar mijn idee is tygo er wel aan toe als je wat eet kijkt hij het gewoon uit je handen en opent zijn mond van hé krijg ik ook nog wat.
groetjes veroeska en tygo
 
Als ik jou was zou ik gewoon lekker op je eigen gevoel af.Het CB geeft natuurlijk richtlijnen, maar geen een baby is hetzelfde.
Probber gewwon s een fruithapje, wellicht vind ie het fantastisch.Succes.
 
Nova had ook erg veel last van spugen en maagzuur. Voor het laatste kreeg ze zelfs medicijnen. Maar zodra ik haar een beetje fruit ging geven (al met 15 weken begonnen, in overleg met het cb) verdwenen de maagzuurklachten als sneeuw voor de zon. Spugen doet ze nog steeds vrij veel, vooral omdat ze zo'n woelwater is... Ik zou het dus gewoon lekker gaan proberen. Mits er veel allergien zijn in je familie, dan is het echt beter om nog even te wachten. Het is aangetoond dat vroeg beginnen met vaste voeding allergien extra in de hand kan helpen en dat wil je natuurlijk niet. Maar is dit niet het geval dan gewoon je gevoel volgen en proberen met een paar kleine hapjes. Vergeet niet de eerste keer vast te leggen op camera of film. Die blik bij het eerste hapje is onvergetelijk!!!

Succes
 
Terug
Bovenaan