Overstappen naar vaster voedsel

Hoi allemaal,

Hoe hebben jullie de overstap naar vast voedsel gemaakt? Onze dochter van 8,5 maand nu hebben we al geprobeerd koekjes, rijstwafeltje, soepstengel en brood. Maar zodra ze een stukje in haar keel heeft begint ze te kokhalzen en komt al het eten van de afgelopen uren er weer uit? Wie herkent dit? Hoe hebben jullie dit opgelost?

Groetjes een moeder
 
Soms moet je haar ook maar even laten kokhalzen, ze moet leren om met die stukjes in haar mond om te gaan. Mijn zoontje deed dit ook in het begin met soepstengels. Ik lette dan wel goed op. Nu hapt ie in no time zo'n soepstengel weg. Alleen bij rijstwafels is het kokhalzen wel heel hevig, dus die geef ik nog maar even niet.
 
mijn dochter heeft gekokhalst tot ze een was, daarna at ze met ons met de pot mee. Ik heb haar gewoon de zesmaanden potjes doorgevoerd en als ik zelf wat maakte pureerde ik dat heel fijn. Brood, soepstengel en liga kreeg ze in hele kleine blokjes. Dat ging goed. We merkte vanzelf aan haar wanneer de stukjes groter mochten zijn. Heb geduld, al valt dat niet altijd mee!
groetjes meta
 
bedankt voor je leuke zinvolle reactie anoniem. Leuk voor beginnende moeders zo'n reactie! Erg fijn! Dit was niet bedoeld om te zeiken maar om tips hiervoor te krijgen! De andere reacties heel erg bedankt. We hebben gewoon geduld!

Groetjes!!
 
Terug
Bovenaan