overstappen op ander voeding en merk

Hoi Hoi,

Wie heeft er ervaring me het overstappen naar een andere voeding???

Mirthe heeft de eerste 2mnd erg veeeeeeeeeeel last gehad van darmkrampjes. Nu dat niet meer aande orde is, zijn wij bezig met het afbouwen van Friso comfort 1 naar Nurtilon standaard.( is bij ons overal verkrijgbaar, en de voeding zit meteen in en bewaarflacon). Ne werd ze gisteravond huilend waker van de krampjes, ze is gelukkig snel weer in slaap gevallen. Maar voelde me erg schuldig( mama wil wat anders en de kleine is er de dupe van.

Nu is mijn vraag: doorgaan met afbouwen of de andere voeding behouden??????????

Hoi Patricia,

dat is moeilijk he, als je een keuze hebt gemaakt en die pakt anders uit dan je gedacht had! Mag ik vragen wat de reden is dat je overstapt naar andere voeding? Want die werkte goed tegen de krampjes.
Ik zou bij de oude voeding blijven als mijn kindje het daar goed op doet. Succes met je keuze!

groetjes, Kiki (mv Stijn bijna 20 weken)

Hoi Patricia,

Emma had ook zoveel last van krampjes, wij zijn toen gestart met Nutrilon Omneo. Nu is ze al weer ruim 4 maanden en ik heb het idee dat ze geen last meer heeft van krampjes maar ik blijf voorlopig toch maar doorgaan met de Omneo. Ik lees hier ook vaak dat kindjes echt weer moeten wennen aan andere voeding en Emma doet het hier goed op dus verander ik maar niks.

Succes met je keuze, ik zou het voorlopig zo laten
Groetjes Monique

mijne is sinds gister over naar de Pepti. Hij kreeg friso preventief hypoallergeen maar nu toch over op een graadje sterkere bescherming tegen koemelk. Hij heeft vreselijk last van kramp (bijna 4 maand oud) dus ik hoop ook dat hij snel gewend is aan de nieuwe voeding. Maar hoe lang.... geen idee

Ik geef Laura al sinds ze een week of 9 is Nutrilon Omneo ivm krampjes en ook voor de opvolgmelk ben ik overgestapt op Omneo. Hypoallergeen geven voor krampjes lijkt me een beetje duur en onnodig als je kindje wel tegen koemelk kan, maar terug op de gewone Nutrilon durf ik nog niet, bovendien doet ze het er goed op en mag je het langere tijd geven, dus misschien is het een idee om de Omneo te proberen.

De kinderarts heeft wel tegen me gezegd dat bij overstappen krampjes voor kunnen komen en je pas na 4 weken echt weet of je kindje de voeding verdraagt, dus eigenlijk is het niet zo vreemd dat ze na een dag een beetje krampjes heeft. Ik had trouwens sowieso een harde kinderarts, die was het er niet mee eens om binnen die 4 weken überhaupt iets anders te proberen om die reden, maar ik had na 3 weken wel door dat de Nutrilon 1 geen goede voeding was voor Laura, dus ben toch maar overgestapt naar de Omneo.

Groetjes Ilona

jens is 17 weken lang een moeilijke drinker geweest, 12 weken ziek, allemaal ellende eigenlijk.
tot we met 17 weken friso comfort moesten gaan geven, een ander kind!
mama en papa vonden dat de comfort zo snel klonterd, dus wij wilde naar de nutrilon standaard, was 4 dagen geleden.....
gevolg, flessen niet meer leeg, huilen, sliep overdag haast niet.
kortom ellende weer

na 2 dagen terug weer op friso comfort, en het gaat weer veel beter

ik zou gewoon de friso comfort blijven geven!!!!!!!11

Even een vraagje voor Patricia en Riana, puur omdat ik nieuwsgierig ben.

Als jullie allebei Friso Comfort geven en dan overstappen op Nutrilon waarom dan op Nutilon 1 en niet op Nutrilon Omneo. De laatste is namelijk vergelijkbaar met Friso Comfort en de eerste is gewone voeding, niet tegen krampjes etc.?

Ik denk namelijk dat Patricia best wel Nutrilon kan geven, maar dan Omneo als Mirthe met de gewone nog krampjes heeft en zij de Nutrilon praktischer vindt.

Voel je niet aangevallen, maar ik was gewoon even nieuwgierig.

Groetjes Ilona

jens heeft de comfort omdat hij verborgen reflux had,
dankzij de osteopaath en medicijnen gaat het nu heel goed
omneo is niet tegen spugen, maar tegen moeilijk poepen, en dat heeft jens zeker niet
maar wij blijven lekker comfort geven, durf niet meer om te gaan hahaha

Terug
Bovenaan