Overstappen op voeding nr. 2 bij 6 maanden???

Hoi,

Mijn zoontje is nu bijna 6 maanden. Wij zijn begonnen met nutrilon standaard nr 1. Hij bleek een echt vreetzakje te zijn. Toen zijn we in overleg met CB overgestapt op Nutrilon Forte nr1.
Nu moet hij zo naar nr 2. Hebben jullie er ervaring mee????
Overstappen op nr 2 standaard, of naar Forte nr. 2, als je fort 1 hebt gebruikt.
Heb het met CB overlegd, die zijn echter erg onduidelijk.

Alle  ervaringen zijn welkom.

groetjes

Hoi hoi,

Als je goede ervaringen hebt met Nutrilon Forte 1, dan zou ik gewoon overstappen op de Nutrilon Forte 2! Blijkbaar is het het verschil tussen de gewon Nutrilon en de Forte wat werkt voor jouw kindje en dat verschil in melk is er ook nog als je opvolgmelk gaat geven. Zo'n apartere soort melk is wel duurder (mijn zoontje kreeg de Nutrilon AR, was ook een rib uit m'n lijf), maar het lijkt me voor je kindje rustiger en een makkelijkere overgang. Het is wel een troost dat je vanaf nu, als je kleine eenmaal de 6 maanden gepasseerd is, steeds minder melk nodig hebt. Mijn dochtertje van 7 maanden krijgt nu zowel 's morgens als 's middags een boterham met een half flesje melk erbij en daarnaast 's avonds nog 1 flesje voordat ze gaat slapen, dus al met al maar 2 hele flesjes op een dag! (Natuurlijk ook nog warm eten en fruit en een tussendoortje) Soms 2,5 als ze 's morgens pap (of een gewone fles) krijgt in plaats van brood.

Groetjes,
Petra

Ik heb er nog geen ervaring mee, maar zou zelf ook voor de forte 2 kiezen. Je merkt snel genoeg of dat ook goed "valt", anders kun je altijd weer  over naar de standaard 2.

Groetjes Jenneke

Terug
Bovenaan