<p>Onze tweede dochter is nu bijna 4 weken oud. We geven haar vanaf de geboorte Nanny Care (geitenmelk) omdat dat het beste ging met de oudste. Maar ik heb steeds meer het idee dat het 'm niet gaat worden voor deze dame. Sinds het begin heeft ze al erg harde poep. Echt van die staven met aan elkaar geplakte keutels die ze er hard uit moest persen. De laatste week heeft ze gewoon dag en nacht krampjes. Soms perst ze zo hard en dan komt er maar een klein keuteltje. Ik heb ook het idee dat ze meer zou moeten poepen. </p><p>We hebben al aangelengd met water. Maar dan komt er veel meer omhoog. Ze spuugt niet zoveel, maar er komt wel regelmatig een mondje omhoog, wat ze dan met alle macht probeert weg te slikken, incl ademstokken enzo. En dan schiet het in haar neusje, waardoor ze dus vaak snottert en last met ademhalen heeft. Dus ik zit zeker niet op meer spuug te wachten. Als ze nou eens leert om dat mondje gewoon te laten lopen...</p><p>We hebben al Orthiflor gestart, maar dat lijkt weinig te doen. Ik heb Sab Simplex staan. Maar ik denk niet dat dat het harde poepprobleem op gaat lossen. Was meer om te kijken of de krampjes er iets minder van worden. </p><p>Nu voel ik me een beetje bevroren in de keuze: welke voeding dan?? De oudste had een kma, en die heeft een tijd aangepaste voeding gedronken, tot geit na een half jaar wel goed ging. Vandaar mn angst om koemelk te proberen. Maar deze dame huilt en spuugt veel minder, drinkt rustiger en geen diarree of eczeem ofzo. Ik heb dus geen reden om aan te nemen dat zij ook een kma heeft. Maar toch... </p><p>En dan heb je omneo, comfort, hypoallergeen, sowieso een ander merkje geit of juist een gewone variant op basis van koemelk proberen? Ik voel zoveel druk om de juiste te kiezen, omdat ik haar darmpjes niet nog eens extra wil prikkelen of elke twee weken weer wat anders proberen. </p><p>Iemand ervaring met deze klachten? Wat is jullie ervaring met andere voeding kiezen? </p>