Overstappen van 7 naar 5 voedingen

<p>Hallo, </p><p>Gisteren bij CB geweest met mijn zoontje van 12 weken. </p><p>Ze zeggen dat hij nu 5 voedingen van 165ml mag drinken. Het is dus 825ml per dag. Hij drink nu 7x 135 ml dus 945ml per dag. Moet hij nu minder gaan drinken? Of hebben ze daar iets verkeerd gezegd. </p><p>Hy weegt 6,4 kilo </p><p>En hoe overstappen dan? </p><p>Ik heb vanochtend flesje van 165ml gegeven en hij heeft alles opgedronken, moet gewoon zo doorgaan om elke 4 uur? </p>
 
Als hij lekker alles opdrinkt zou ik gewoon die 165ml gaan geven.. als ze dan tegen de avond ook lekker verzadigd zijn gaan ze vaak ook doorslapen 
 
Als hij lekker alles opdrinkt zou ik gewoon die 165ml gaan geven.. als ze dan tegen de avond ook lekker verzadigd zijn gaan ze vaak ook doorslapen 
 
Als hij lekker alles opdrinkt zou ik gewoon die 165ml gaan geven.. als ze dan tegen de avond ook lekker verzadigd zijn gaan ze vaak ook doorslapen 
 
Hey,
Dat ze op het consultatiebureau zeggen dat hij dat mag wil niet zeggen dat je het moet geven. Het is jouw kind en jij weet waar hij behoefte aan heeft en als dat 7 kleinere flessen zijn dan zou ik het zo houden, je ziet vanzelf wanneer hij niet meer voldaan is na een voeding en dan kan je meer gaan geven. Je kan eerst proberen om naar 6 voedingen te gaan en dan bijvoorbeeld de eerste en de laatste fles wat meer geven. Ik principe zou hij 5x 180+6 mogen drinken dus hoe het consultatiebureau aan 165 komt zou ik niet weten. Ik heb 3 kinderen en ze hadden alle drie een heel ander schema, mijn dochter van nu 2 maanden krijgt 5 voedingen, de eerste en laatste 180+6 en de drie andere 150+5. En minder gaan geven als wat hij nu drinkt zeker niet doen.
Succes en doen wat jij goed vindt!
 
Als hij die 165 idd makkelijk opdrinkt zou dat moeten kunnen. Drinkt hij die niet leeg of spuugt hij daarna veel, zou ik nog wat kleinere flesjes blijven geven en dan elke 3-3.5 uur. 
De overstap van 3 of 4 uur tussen een voeding is soms best lastig, als je kindje na 3 uur weer honger heeft dan kan je dat echt geen uur meer rekken. Dan maar een beetje extra voeding op een dag, ik deed daar nooit zo moeilijk over.. ze zullen het dan wel even nodig hebben! Gewoon je gevoel volgen en niet teveel de regeltjes van het bureau!
 
Terug
Bovenaan