Overstappen van borst naar fles...

Hoi mama's,

Ik ben 6 weken terug bevallen van een prachtige dochter. 3 weken te vroeg omdat ik een bloeddruk van 185/123 had en een ernstige zwangerschapsvergiftiging!

Nu geef ik bv, maar helaas baal ik er ontzettend van, ik kan er niet van genieten en daardoor wil het eigenlijk ook steeds slechter. Ik hou een hoge bloeddruk en heb dus erg veel hoofdpijn, waar ik het ook wel aan verwijt.Ik heb nu besloten om zo snel mogelijk over te gaan op flesvoeding, en hoop zo dat mijn bloeddruk wat zal zakken als ik wat minder stress heb.

Kan ik van de ene op de andere dag stoppen? Dan kolf ik wel gewoon, voor mij zal dat geen probleem zijn, maar zou mijn kleine hier tegen kunnen? van de ene dag volledige bv naar de andere dag volledige flesvoeding? De een zegt dat t makkelijk kan en de ander zegt weer van niet, dus weet t ff niet meer....

Iemand die mij hier wat meer over kan vertellen of die hier ervaring mee heeft??

Alvast enorm bedankt en k kijk uit naar jullie reactie's!

Groetjes Gerlinde
 
Weet je zeker dat je lichamelijke klachten liggen aan het geven van borstvoeding?? ik zal je niet proberen over te halen om door te gaan, nu is het niet altijd even makkelijk, maar met 3 maanden veranderde dat bij mij ook opeens en ik vond het opeens ideaal! Flesjes kosten ook tijd en geld!

Maar goed, om even op je vraag terug te komen
Nee, ik zou het niet in 1 keer doen. Aangezien je kind ook niet gewend is aan een strak schema van 6 voedingen op een dag, waar je heen gaat als je volledig flesvoeding geeft. Ik zou de afgekolfde melk mengen met flesvoeding, en zo langzaam de verhouding veranderen.
Heb je al eens de fles gegeven aan je kind? Weet je zeker dat die ook geaccepteert wordt?


 
Hoi,

Ik heb zelf 6,5 week bv gegeven, en ben toen gestopt omdat hij een paar dagen heel veel huilde, en had de regeldagen al achter de rug. Ik wilde het eerst afbouwen, maar na 3 dagen besloten om gewoon volledige fv te geven. Dit ging prima, en ik heb nog een goede week gekolfd maar aaleen als de spanning te groot werd. Ik kolfde niet veel alleen de spanning eraf. Maar na een goede week deed het kolven pijn en heb ik het kolf apparaat aan de kant gezet. Maar je kunt dus wel ineens overstappen, maar als je kindje het verder ook goed doet op bv zou ik het af gaan bouwen ik denk dat dat ook plezieriger is voor jou. Succes ermee.

Groetjes Saskia
 
hoi,
er klopt iets niet in je verhaal lykt me
als je prima kan afkolven geef je toch bvmelk in een flesje?
dan krygt je baby dus toch niet van de ene op de andere dag flesvoeding?
by myn tweede zoontje ging de bv ook weer prima(de eerste keer gaf ik zes maand bv)
maar toen werd myn oudste onverwacht (via spoed) in hospitaal opgenomen,
en myn bv stopte!! ik heb héél regelmatig proberen te kolven,ging by de eerste ook prima,maar deze keer kwam er van de stress byna niks meer,
myn voorraadje in de diepvriezer ging snel op dus heb ik de ene fles met bv gegeven de andere poedermelk..
misschien kan je al eens proberen om  een bepaalde voeding elke dag al in een flesje te geven,voorbeeld,
telkens na het badje geef je een fles bvmelk
en dan daarna na het bad én na het slaapje in de voormiddag,
langzaamaan(afhankelyk van hoeveel ze drinkt van die flesjes)vervang je alle voedingen en dan pas vervang je ze naar opvolgmelk (één voor één)
dan heeft ze er zeker minder last van..en als je de laatste fles van de dag vervangt met poedermelk doe daar dan meteen een schepje rystmeel by
die verdikt de pap en zorgt ervoor dat ze 's nachts sneller doorslapen,
als je meer rust krygt 's nachts heb je méér energie overdag..
lang verhaal,ik hoop dat je er wat aan hebt!
groetjes,anne
 
Hoi Gerlinde,

Ik heb mijn dochter 6 weken borstvoeding gegeven en ben van de ene op de andere dag gestopt. Mijn dochter kreeg duidelijk te weinig te eten en had om het uur honger. Ik heb een paar keer gekolft. Elke keer net genoeg om de druk van mijn borsten af te halen. Geloof dat ik 1 keer bevroren maandverbandjes op mijn borsten heb gelegd om ze af te koelen. Na drie dagen was ik al volledig van de stuwing af.

Het helpt ook om lekker de warme straal van de douch op je borsten te zetten als je last heb van stuwing.

En mijn dochter heeft ook nergens last van gehad. Vanaf de dag dat ze de fles kreeg was het weer een heel vrolijk meisje.

Debbie, moeder van Kayleigh
 
Hoi Gerlinde,

Jammer dat je wilt gaan stoppen met de borstvoeding. Denk je echt dat de hogebloeddruk door de borstvoeding komt? Je zegt dat je er niet van kunt genieten wat verwacht je dan van het genieten. Borstvoeding geven is niet altijd even makkelijk je moet altijd maar weer klaar staan voor je dochtertje maar aan de andere kant je hebt je voeding altijd bij je op de juiste temperatuur en het is zo'n makkelijke methode om je dochtertje te troosten als ze eens ontroostbaar is. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik vond de borstvoeding in het begin ook meer een plicht was dan ook 6x per dag min een uur aan het voedden maar gaandeweg ging mijn dochtertje steeds sneller drinken nog steeds 6x en ook nog 's nachts. Maar inmiddels, bijna 7 maanden later, vind ik het leuk om te doen erg makkelijk ook en ben ik erg blij dat ik nog BV mag en kan geven ook omdat mijn dochtertje veel last van exceem heeft. Ik wil je niet overhalen maar wel stof tot nadenken. kijk ook eens bij www.borstvoeding.com   en www.borstvoedingsforum.nl

Als je dan toch op flesvoeding over wilt gaan zou ik de borstvoeding langzaam afbouwen mengen van flesvoeding en borstvoeding zou ik niet doen. maar de ene voeding fv en de volgende bv kan wel.

Wat je ook kiest zorg dat je zelf achter je keuze staat. sterkte ik hoop dat je van de hogebloeddruk afkomt.

 
Terug
Bovenaan