overstappen van borst- naar flesvoeding lukt niet...

Hallo allemaal!

Mijn dochter van 20 weken wil geen flesvoeding eten... we zijn nu 4 dagen aan het proberen maar ze weigert het gewoon... zet het op een schreeuwen als we het proberen en is pas weer stil als ze aan de borst mag eten! Ik weet dat je geduld moet hebben maar zo langzaam raak ik gefrustreerd! :-(
We gebruiken nu nutrilon 1 standaard. We hebben het al op verschillende manieren geprobeerd, ik, mijn man terwijl ik even 'weg' ben, voor de voeding een beetje geven zodat ze aan de smaak kan wennen, na 1 borst zodat ze niet zo heel erge honger heeft, eerst 1 fles met een beetje moedermelk dan laten boeren en daarna een flesje met nutrilon... het werkt allemaal niet...
Als ze moedermelk uit de fles krijgt drinkt ze prima (dus dat is het probleem niet), zodra er nutrilon in zit weigert ze de fles!

Wie heeft hier ervaring mee en/of kan me tips geven wat ik nog zou kunnen proberen? Alvast heel erg bedankt hiervoor!!

Liefs Anne
 
Oh wat lastig. Mijn zoon had er ook veel moeite mee. Je moet ook niet vergeten dat de smaak echt heel drastisch anders is. Je moedermelk is heel zoet en nutrilon echt heel erg vies. Misschien kun je het mengen met moedermelk? Ik weet niet of dat kan maar kan mij voorstellen dat ze zo beter went aan de smaak. Succes en sterkte iig.
 
Ik ken iemand die hetzelfde had met haar dochtertje. Zij zijn haar eerst pap gaan geven icm borstvoeding en zo langzaam naar de fles. (Pap ging er goed in!) Bij haar werkte het na een poosje! Maar moest inderdaad wel met geduld.. Succes!
 
Ik heb het ook in extreme vormen. Ik ben al een maand aan het oefenen (ze is nu 4mnd.) Zelfs bv drinkt ze niet uit de fles! Bij jou wel dus dat is al heel positief, misschien heb je hier iets aan: Tommee tippee fles gaat bij mij iig beter, die flessen zijn zo gemaakt dat ze op je borst lijken. En bv mag je mengen met kv om de baby te laten wennen. Het helpt ook om iemand anders een fles te laten geven of het lopend te doen zodat ze afgeleid zijn
 
Terug
Bovenaan