Hoi Pauline,
Ik ben deze week ook gestopt met het geven van borstvoeding. De reden dat ik vroegtijdig moest stoppen is dat ik tijdens de bevalling antibiotica toegediend heb gekregen in verband met een bacterie die ik tijdens de zwangerschap heb gekregen. Hierdoor werd er via de moedermelk een schimmel overgedragen aan mijn zoontje en kreeg ik vervelende tepelkloven en een schimmelinfectie in mijn borsten.
Ik kon inprincipe direct stoppen met het geven van borstvoeding en volstaan met de stuwing een klein beetje weg kolfen. Wel moest ik de hele dag met kou-compressen lopen. Na 3 dagen heb ik de huisarts gebeld en gevraagd of ik voor de stuwing die ik nog had een hormoonpreparaat kon krijgen omdat ik nog steeds last had van stuwing. Dit heb ik gekregen maar bij onze huisartsenpraktijk staan ze daar niet echt om te springen omdat er nogal wat bijwerkingen bij zitten. Ik heb hier wel heel veel baad bij.
Mijn zoontje had geen problemen met de overstap van borst naar fles. Wij gebruiken Avent flessen en spenen. Ik hoefde ook niet eerst af te bouwen met de voeding ik kon direct op kunstvoeding overstappen. Ik mocht geen vitamine K meer geven en vitamine D hoefde ook niet meer.
Al met al ben ik heel tevreden over hoe het nu gaat. Natuurlijk heb ik ook wel eens de balen dat ik geen borstvoeding meer kon geven, maar als ik dan in de oogjes van Milan kijk en hij ligt daar heel tevreden dan voelt de beslissing die ik moest maken toch heel goed.
Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt.......
Jolanda