Overstappen van Comfort naar Nutriton

<p>Mijn dochter van 6 weken oud is in de kraamweek teveel (meer dan 10%) afgevallen en werd daarom vanaf het begin bijgevoed met flesvoeding (Hero Standaard). Ook na het afbouwen van de bijvoeding groeide ze niet goed op mijn borstvoeding. Nu ben ik sinds een week volledig over op flesvoeding.</p><p>Ze heeft al vanaf week 1 heel veel last van darmkrampjes. Het CB dacht ook even aan verborgen reflux en daarom krijgt ze op aanraden van hen nu Hero Comfort gemengd met Hero Standaard vanwege haar krampjes. </p><p>Nu is de verpakking bijna leeg en wil ik andere (biologische) voeding voor haar kopen en dit zelf verdikken met Nutriton. Moet ik dit langzaam afbouwen ? Kan ze andere klachten krijgen? Ze doet het op zich prima op Comfort, maar ze heeft wel slechte ontlasting, perst héél veel (raakt daardoor weer overstuur) en geeft een uur na de voeding vaak nog melk terug. Nu krijgt ze 90cc waarvan 2/3e Comfort en 1/3e Standaard. Gisteravond had ze opeens weer heel veel darmkrampjes, wat ze al twee weken niet zo erg had gehad. Ik voed haar met een dr. Browns fles en ze krijgt ook probiotica voor haar darmpjes. Iemand ervaringen hiermee? Alvast bedankt! </p>
 
Ik gebruikte ook comfort en met 4 maanden ( dan zijn bij de meeste babies de krampjes over) zijn we terug over gestapt naar standaard aangevuld met nutriton. We deden om de 3 dagen een schepje minder van de oude voeding en een schepje van de nieuwe voeding erbij. Toen we op de laatste twee scheppen zat, deed ik de nutriton erbij, omdat het dun voor haar werd. 
Als dit je eerste pak voeding is raad ik je nog niet aan om over te stappen. Als ze zo jong zijn, hebben ze 2 weken nodig om te wennen aan de nieuwe voeding. Dit kan de krampjes weer verergen.
 
Terug
Bovenaan