overstappen van eten

Hallo allemaal,

Ik geef mijn dochtertje van bijna 11 maanden nog steeds gepureerd avondeten(met hele kleine stukjes erin)  maar wil eigenlijk langzaam overstappen op "vaster" eten.Fruit eet ze wel grote stukken van en brood ook wel,maar bij het avondeten weigert ze het gewoonweg en gooit het weg of draait  haar gezicht weg.  Ik heb geen idee  hoe  ik zou moeten overstappen en  gewoon met de pot mee te laten eten.Hebben jullie tips voor mij?

Kuzz Kim
 
Hoi kim,

Ik zou het eten wat je haar wil laten eten steeds iets minder fijn pureren,
dan is de stap niet zo groot.
Je kunt evt. ook alles apart op haar bordje leggen dan word het ook wat interessanter, als dan dat het helemaal gemengd is.
Maar in ieder geval niet meteen naar hele grote stukken.

Succes, Groetjes Mary jane
 
Hoi Kim,

Gewoon blijven proberen hoor. Wij hadden met onze oudste hetzelfde probleem. Ik geloof dat hij al ruim een jaar was voor hij kleine brokjes weg kreeg, en dat terwijl het net als bij jou met fruit en brood wel lukte. Nu is hij 2, en dingen zoals spaghetti doen we nog steeds even door de mixer, want zelf krijg ik die slierten niet klein genoeg gesneden. Je kan inderdaad proberen de brokjes steeds groter te  laten. Wij pureerden bijvoorbeeld in het begin echt met de mixer, daarna zijn we overgeschakeld op de passe-vite, toen prakken met een vork en dan pas in stukjes snijden. En als het wat langer duurt voor je dochter grotere stukken eet, is dat toch ook geen ramp? Dan pureer/prak je alles gewoon wat langer... Mijn zoontje kreeg in die periode vaak eerst zijn groenten geprakt, en als hij daar moe van gegeten was, pureerde ik de rest, en dan at hij dus de rest gewoon gepureerd. Kan je misschien ook eens proberen. En dan beginnen natuurlijk met de dingen die ze lekker vindt, daar doet ze misschien meer moeite voor... Succes ermee!

Groetjes,
Marian  
 
Terug
Bovenaan