Overstappen van Friso flesvoeding naar andere flesvoeding?!

Hoi Allemaal,

Ik heb een vraag.
Mijn zoontje van bijna 3 maanden heeft altijd Friso (normaal)  flesvoeding gekregen.
Nu hoor ik van meedere mensen en heb het ook al op dit forum gelezen dat bv flesvoeding van kruidvat ook heel goed is. En een stuk goedkoper!
Stel dat ik wil overstappen. Is dit nu nog mogelijk? En hoe kan ik dit dan het beste doen?

Graag jullie mening!

Groetjes,
Jorhoromo (Cindy)

Ik heb deze vraag vorige week ook gesteld aan de arts op het consult.buro. Ze vertelde dat vrijwel iedere voeding wel goed is omdat het aan heel strenge eisen moet voldoen voor ze het verkopen mogen. Kortom elke voeding is goed en veilig, het zal wel het merk zijn dat het prijskaartje zo hoog of laag maakt.
Een vriendin van mij gebruikt ook flesvoeding van het Kruidvat (wel de hypoallergene trouwens) maar is er heel tevreden over. Ikzelf zet de stap niet van Nutrilon nr Kruidvat, we zijn al zo aan het expirimenteren met voeding, zalf enz want ze heeft een heel gevoelige (eczeem)huid. Eerst maar 's afwachten hoe dat gaat en dan zien we tzt wel of we overstappen op goedkopere voeding.

Het beste kun je overstappen door langzaamaan de andere/nieuw voeding op te bouwen. Dus eerst 1 schepje daarvan door de andere voeding/ fles, later 2 schepjes enz. Dan op een gegeven moment de 'oude' voeding dus weglaten... Is dat een beetje duidelijk omschreven? hoop het.. Veel succes ermee !!

Hallo
Ik kom van het voorjaarforum mijn dochter is van 8 februari dus pas een half jaar zij krijgt ook kruidvat voeding maar als ik alles vantevoren had geweten was ik toch gewoon naar de friso gegaan. Het probleem wat ik had was dat ik de voeding niet te pakken kreeg omdat iedereen altijd hamstert voor als het op is je kan het namelijk alleen bij het kruidvat halen en dat heb je met de friso niet en zoveel met prijs maakt het niet uit want friso is 900 gram en de kruidvat 800 gram.Ik heb wel een klacht ingediend bij het hoofdfiliaal ik zeg ook het is geen shampoo dat je telkens van merk kan veranderen het gaat hier om een baby die telkens weer opnieuw moet wennen.Toen mijn laatste pak bijna op was zou ik overstappen naar friso maar op dat moment hadden ze net de voeding binnen en toen heb ik ook gezegd oke ik ga verder met kruidvat voeding in belang van mijn dochter want anders moeten die darmpjes opnieuw weer wennen en als het nog een keer zou gebeuren stap ik echt over heb ik erbij gezegd. Tot nu toe gaat het weer goed en hebben ze het redelijk op voorraad. Maar je blijft afhankelijk van kruidvat dus ik adviseer je echt gewoon met friso doorgaan ivm met mijn ervaring . Ik zou zeggen veel succes groetjes lisette

I.v.m. wat Lisette hierboven schrijft, ben ik begonnen met voeding van de AH, is net nieuw maar mijn motto was inderdaad, in Nederland is alle voeding zo getest, als het niet goed is komt het niet op de markt. Mijn schoonzusje in consultatiebureauarts en vertelde me ook dat het qua kwaliteit allemaal niets uitmaakt. Je betaalt dus echt voor een merknaam.
De AH voeding bevalt ons prima. Ik hoef er niet speciaal voor naar een andere winkel want we gaan altijd naar de AH, ideaal dus en Koen doet het er goed op. Deze voeding kost 6,50 per pak, als je bedenkt wat je na een jaar (tot ze overstappen op gewone melk) uitgespaard hebt, vond ik de keuze vrij makkelijk. Bij de AH staat er tot nu toe altijd genoeg in de schappen, het is ook bij Albert.nl te bestellen en ik zorg gewoon dat ik 2 pakken op voorraad heb. Geen problemen hier dus.

Terug
Bovenaan