Overstappen van Friso naar Nutrilon wie ervaring?

Op advies van onze huisarts zijn we overgestapt van Nutrilon Omneo naar Friso Comfort ivm overmatig spugen van ons zoontje van 4 weken. Ik merk echter dat hij op de Friso veel minder tevreden is dan op de Omneo, alleen het spugen is minder door de toevoeging van Johannesbroodpitmeel.

Wij zitten er nu aan te denken om van de Friso weer terug te gaan naar de Nutrilon maar om er gewoon Nutriton aan toe te voegen ter voorkoming van het spugen.

Wie heeft hier ervaring mee? En heeft iemand ook ervaring met de overstap van Friso Comfort of Nutrilon Omneo naar de voeding voor hongerige baby's? Wij hebben namelijk de indruk dat het spugen ontstaat doordat ons zoontje steeds teveel wil drinken.
Hij is niet snel tevreden na de fles.

Graag jullie ervaringen!

Groetjes Cato
Moeder van Pepijn (7/10/2004) en Okke (29/5/2006)
 
Hoi Cato,

Mijn dochter van nu twaalf weken had ineens ook niet meer genoeg aan de hoeveelheid voeding die ze kreeg.
Na elke fles was het huilen geblazen, en als ik haar meer voeding gaf begon ze te spugen.
Op advies van het cb ben ik nu de ene fles met nutrilon standaard en de andere fles met nutrilon forte allebei verdikt met 1 maatschepje nutriton.
Dit gaat perfect!!! Mijn dochter spuugt niet meer en van honger na de fles is geen sprake.

Mijn ervaring is wel dat de hoeveelheden nutriton die op de verpakking staat aangeven voor mijn dochter veel te veel is.
De melk is als je die hoeveelheden aanhoudt net stort beton.

Ik gebruik voor mijn dochter de avent flessen met speen nr 3, dit gaat prima!!!

Succes!!!

Groetjes,
Marjolein
 
Terug
Bovenaan