overstappen van opvolgmelk naar halfvolle melk?

Goedemorgen allemaal,

Mijn dochter is bijna 1 jaar en is vorige week naar het cb geweest voor controle en de 11maanden prik.
Nu mag ze van het cb overstappen van opvolgmelk naar halfvolle melk. Maar ze wil het niet drinken die halfvolle melk.
Heb de melk al warm gemaakt en aangeboden in tuitbeker en fles. Ook al een keer koud aangeboden maar ze neemt 1 slokje en dan wil ze het echt niet meer. Aangeboden tijdens en na de boterham
Geef ik haar de opvolgmelk tijdens of na de boterham dan drinkt ze die zonder problemen op.

Hoe zijn jullie overgestapt van opvolgmelk na halfvolle melk??

Wie heeft er tips? Die zijn van harte welkom

Hallo,

Ojee, ik ben dus niet de enige die dit "probleem" heeft.
Vrijdag ben ik met Indra (mijn dochter van 11 maanden) naar het CB geweest en daar werd mij hetzelfde verteld. Lekker h/v melk geven ipv opvolgmelk.
Tja, makkelijker gezegt dan gedaan, echt niet dat ze het drinkt.

Zelfs h/v chocolademelk, yogidrink, melk met roosvice, yoghurt, gele vla enzo gaan er niet in. De tuitfles daar weet ze al helemaal geen raad mee.

Indra wilt nu sinds een paar weken (ca. 2 weken) ook al geen opvolgmelk meer drinken. Ook niet met Nutrix pap.

Maar wellicht moeten ze wennen aan de nieuwe smaak, ik blijf het aanbieden.
Een keer zal ze het toch lekker gaan vinden???

Groet
Pascalle

hoi hoi,

Ik werk op een kdv en de meeste kinderen moeten erg aan de andere smaak wennen, dus doen we het meestal geleidelijk aan. eerst bijvoorbeeld 30 cc en 1 schepje vervangen door gewone melk, gewoon door elkaar dus en zo opbouwen

succes ermee!!

groetjes leetje 1981

Wat vreemd halfvolle melk, hier wordt dat afgeraden tot ze 5 jaar oud zijn omdat kinderen juist die verzadigde vetten heel hard nodig hebben. Bij mijn oudste heb ik de kunstvoeding gemengd met een beetje melk, en elke keer wat meer melk en wat minder kunstvoeding. Zij wou ook niet gewoon opeens over naar gewone melk en dit werkte. Succes!

Hoi,

Mijn cb zei dat ik al met 10 maanden over mocht op halfvolle melk. Ik heb er eerst een beetje diksap door gedaan. Ze vindt het net zo lekker als opvolgmelk. Nu geef ik het zonder diksap en dat vindt ze ook prima.

groetjes,

Desiree

Terug
Bovenaan