overstappen

Hoi,hoi
ff een vraagje ik wil volledig overstappen van borst naar kunstmatig voeding, kan dit zonder begeleiding van een deskundige of liever niet, mijn dochtertje van 11 dagen krijgt geen genoeg borstvoeding, ik heb niet zo veel melk, ik kan haar wel elk half uur voeden, ik moet pas in september naar het consultatie bureau. Plus als ik kunstmatige voeding geef moet ik dan stoppen met vitamine k?
Hoop dat iemand mij kan helpen.

alvast bedankt
Filiz
 
Ik kan je niet helpen met de vraag hoe je moet afbouwen, maar je kunt toch altijd even naar het inloopspreekuur van het consultatieburo. Die staan altijd voor je klaar als je vragen hebt. Je kunt bij kunstvoeding wel stoppen met vitamine k want dat zit al verwerkt in de melk. Succes.
 
Hoi Filiz

Wil je echt stoppen of doe je dat omdat je denkt te weinig melk te hebben?? Als dit laatste zo is, dan kun je ook een contactpersoon van VBN of LLL bellen. Of zelfs een lactatiekundige, die komt kijken waar het aan ligt dat je te weinig melk hebt en of dat idd zo is.

Als je echt wilt stoppen moet je elke paar dagen een voeding laten vallen en daar een fles voor gaan geven. Kijk maar eens hier, staat het goed uitgelegd.
http://www.borstvoeding.com/abon/afbouwen.html

De vit K zit al in flesvoeding en hoef je dan niet meer te geven.

Succes,
Peet.
 
Zoals hiervoor al gezegd werd, hoef je echt niet te wachten op je afspraak, maar kun je altijd tussendoor langs het inloopspreekuur. Dan kan je je kindje laten wegen en als hij/zij netjes aan is gekomen kun je ervan uitgaan dat hij/zij genoeg krijgt. Ben ook benieuwd waarom je denkt dat je te weinig hebt. Baseer je dat op het feit dat je kindje elk half uur bij je weil drinken? Dit zegt echt niets over de hoeveelheid hoor. Je kindje is nog erg klein en heeft nog geen regelmaat in zijn/haar eetpatroon. Het wil nu gewoon lekker bij je drinken als het daar zin in heeft en het mooie van borstvoeding is, is dat je het op alle momenten paraat hebt en dat hoe vaker je kindje nu wil drinken, hoe beter je borstvoeding op gang komt. Trucje van moeder natuur. Als dat dus alleen de reden zou zijn om te stoppen, zou ik haar gewoon laten wegen eens in 2 weken en lekker doorgaan! Het is zooo mooi en zooo handig (en zooo goedkoop). Die regelmaat komt er over een paar weekjes vanzelf wel in hoor! Succes en geniet van je kleintje!

Marieke
 
Hi,

Ik heb helaas na 3 weken moeten stoppen met borstvoeding omdat mijn zoontje niet genoeg binnen kreeg. Hij huilde de hele tijd van de honger en ik kon wel 1,5 uut aan met voeden bezig zijn en dan had hij nog maar 50cc gedronken......kan me dus wel iets bij je verhaal voorstellen. Nog steeds vind ik het jammer (mijn zoon is nu 4 mnd) dus wil ik je wel zeggen dat het inderdaad wel even tijd kost om het goed op gang te krijgen en enige regelmaat te ontdekken. Mocht je toch echt op de flesvoeding overgaan ...ik heb elke dag 1 bv vervangen door een flesvoeding en ben in 5 dagen van bv naar flesvoeding gegaan. Dit werkte bij mij prima ik hbe ook geen last van stuwing of id gehad maar waarschijnlijk kwam dit doordat ik zo goed als geen melk in mijn borsten had.

De vitamine K hoef je bij flesvoeding inderdaad niet meer te geven. Dit geld trouwens pas als je op minimaal 3 flesvoedingen zit.

Succs ermee!
 
ik dacht bij mijn eerste ook dat ik te weinig melk had. maar ik denk dat dat niet zo was. de baby wil het liefst de hele dag door zuigen, en laat dan niet vanzelf de borst los, ook al is 'ie al klaar met drinken. je kan 'm dan bijv. na zo'n 15 a 20 minuten 'loskoppelen' (vinger erbij stoppen in het mondje), en dan een goeie periode laten wachten met de volgende voeding. bijv. een uur of anderhalf uur. jouw baby is nog klein, (ook op de 26ste geboren?) en binnen de kortste keren zal er wel wat meer ritme in zitten.

groetjes,
Marissa
 
Je hebt ook regeldagen dan maakt je kindje een groeispurt en jij maakt wat minder aan omdat je weer meedraaidt in het huishouden. Laat je kindje eerst wegen op het CB en kijk daarna verder want het is idd zo gemakkelijk en fijn . Succes
Gr. Sannie
 
Terug
Bovenaan