Overstimulatie Clomid

<p>Hallo dames, Sinds mei zijn wij gestart met Clomid. Wegens overstimulatie zijn de doseringen telkens verlaagd, maar de overstimulatie blijft plaatsvinden. Mei: 5 x 50 mg (1 eitje) Juni: 5 x 50 mg (3 eitjes) Juli: 3 x 50 2 x 25 mg (4 eitjes 2 cysten) Augustus: 5 x 25 mg  Nu heb ik vandaag CD 10 een echo gehad en er waren wederom 4 eitjes te zien. 1 van 13, 1 van 11 en 2 van 10.1-10.5. Ik heb op CD 12 weer een echo gepland om de groei te controleren, maar ben zo bang om wéér overstimulatie te hebben en weer een maand ‘kwijt’ te zijn. Zijn er vrouwen die iets soortgelijks meemaken of meegemaakt hebben?Ik lees regelmatig dat overstimulatie bij Clomid voor kan komen maar de dosis is al 25 mg per dag.. En vervolgens kom je bij 3 eitjes nog voor het dilemma of je het risico neemt of dat je volgende maand verder gaat. Daar lees je ook veel uiteenlopende meningen over..  Alle tips en ervaringen zijn welkom! ?</p>

Ik heb zelf gonal f. De laatste keer had ik vier follikels. De kleinste wordt niet meegeteld, dus het mag doorgaan. Ik heb het door laten gaan omdat de kans op een meerling niet drastisch vergroot. Ik ben nu zwanger en er is 1 vruchtje :)

Ik heb destijds clomid gehad. Dat kwam bij mij niet goed 2x overstimulatie en daarnaast hondsberoerd. Dus mij hebben ze overgezet naar gonal f. Na 3 pogingen (aftasten voor juiste dosering) was ik zwanger met resultaat mijn zoontje.
Misschien moet je vragen of je ook naar een ander middel kan. Gonal F kan in lage dosering doordat je het moet spuiten.

[quote quote=10472425]Ik heb zelf gonal f. De laatste keer had ik vier follikels 13,14,15 en 17,3 twee dagen voor de inseminatie. Die mocht doorgaan omdat ze die van 13 mm niet meetellen. Ik heb het door laten gaan omdat de kans op een meerling niet drastisch vergroot. Ik heb eens een grafiek gezien voor mijn leeftijdscategorie (35 jaar). Ik ben overigens zwanger uit die poging. Eerste echo nog niet gehad. Voelt niet als een meerling omdat ik heb gelezen dat sommige vrouwen bij een meerling al gauw meer klachten hebben. Ik heb dat niet. (Ik begrijp dat dat niets hoeft uit te sluiten, maar vooralsnog heb ik niet dat gevoel). Als het wel een tweeling zou zijn, zou ik daar ook heel blij mee zijn ? een drieling wordt wel een uitdaging haha. Maar als deze zwangerschap goed gaat ben ik sowieso heel blij, omdat de vorige fout gingen helaas. Omdat bij mij een lage dosis weinig deed krijg ik nu een hoge dosis van 100[/quote]
----
gefeliciteerd met de positieve test! En dank voor de tip, ik hoop dat het bij mij ook Max 3 zijn die door groeien deze maand. 

[quote quote=10472490]Ik heb destijds clomid gehad. Dat kwam bij mij niet goed 2x overstimulatie en daarnaast hondsberoerd. Dus mij hebben ze overgezet naar gonal f. Na 3 pogingen (aftasten voor juiste dosering) was ik zwanger met resultaat mijn zoontje.Misschien moet je vragen of je ook naar een ander middel kan. Gonal F kan in lage dosering doordat je het moet spuiten.[/quote]
----
dankjewel voor je tip! Ik ga donderdag zeker vragen of dit een optie voor me is. ?

Hoi Sia,
Ik heb net mijn eerste IUI gehad. Ik slikte 2x50gr clomid. Dit heeft bij mij geresulteerd in 2 eitjes. Dus de fertiliteitsassistente was erg tevreden. Zaterdag mag ik testen of de IUI gelukt is. Dus hopelijk wordt ik niet ongesteld deze week :p ik heb dus geen verdere ervaringen met clomid, ik ben heel benieuwd wat ronde 2 IUI zal brengen in combinatie met de clomid. Ik ga er even vanuit dat het niet gelukt is meteen de eerste ronde. 

Ik weet natuurlijk niet in wat voor ferteliteits traject je zit, maar ik heb dit traject Leterozol geslikt ivm pcos. Vorig traject kreeg ik Clomid, maar dit had bij mij geen effect. Wellicht kan je hier ook naar vragen?

Terug
Bovenaan