Overstimulatie

Hallo allemaal,

Helaas ben ik ten prooi gevallen van de overstimulatie. eerlijk gezegd had ik mij hier totaal niet op ingelezen en/of voorbereidt. Men zegt er wat over in het ziekenhuis en daar heb ik het bij gelaten.
Nu blijkt dat een overstimulatie best grote gevolgen kan hebben. Met als gevolg dat ik nu al een hele week totale bedrust moet nemen.
Het is vandaag precies een week geleden dat ik overvallen werd door de overstimulatie en ik dus ben opgenomen in het ziekenhuis. Gelukkig mocht ik na één nachtje ter observatie weer naar huis. Maar hier mag ik ook niks doen.
En vandaag valt mij dat erg zwaar. Ik zie alleen maar mijn huiskamer en slaapkamer. Waarbij ik verder niks doen mag, ja, tv kijken, lezen, etc. Geen inspannende werkzaamheden.

Ik ben vandaag gewoon vreselijk verveeld! Want echt ziek voel ik mij niet (meer)!
Wordt er zelfs een beetje verdrietig van. Daarbij kreeg ik vandaag bericht dat er geen extra (die er wel waren) embryo's ingevroren zijn. Dus nu moet ik nog maar een weekej afwachten en hopen dat ik niet ongesteld wordt. Anders moet ik alles nog eens van voor af aan gaan doen.  
Geen al te beste dan vandaag!!!

Juffy

quote: Juffy schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-06-2006 14:48:38'));

Hallo allemaal,

Helaas ben ik ten prooi gevallen van de overstimulatie. eerlijk gezegd had ik mij hier totaal niet op ingelezen en/of voorbereidt. Men zegt er wat over in het ziekenhuis en daar heb ik het bij gelaten.
Nu blijkt dat een overstimulatie best grote gevolgen kan hebben. Met als gevolg dat ik nu al een hele week totale bedrust moet nemen.
Het is vandaag precies een week geleden dat ik overvallen werd door de overstimulatie en ik dus ben opgenomen in het ziekenhuis. Gelukkig mocht ik na één nachtje ter observatie weer naar huis. Maar hier mag ik ook niks doen.
En vandaag valt mij dat erg zwaar. Ik zie alleen maar mijn huiskamer en slaapkamer. Waarbij ik verder niks doen mag, ja, tv kijken, lezen, etc. Geen inspannende werkzaamheden.

Ik ben vandaag gewoon vreselijk verveeld! Want echt ziek voel ik mij niet (meer)!
Wordt er zelfs een beetje verdrietig van. Daarbij kreeg ik vandaag bericht dat er geen extra (die er wel waren) embryo's ingevroren zijn. Dus nu moet ik nog maar een weekej afwachten en hopen dat ik niet ongesteld wordt. Anders moet ik alles nog eens van voor af aan gaan doen.  
Geen al te beste dan vandaag!!!

Juffy

Hoi Juffie.
Wat een verhaal. Overstimulatie. nooit over na gedacht. Je schrijft dat je overvallen werd door overstimulatie. Wat moet ikme daar bij voorstellen? Heb jevdan erge klachten? En wat voor gevolgen kan het dan hebben?

Ik ga voor je duimen dat je niet ongesteld wordt!!
Heel veel sterkte,
XXX Yvet

ha Yvet,

Vorige week zaterdag (vrijdag terugplaatsing gehad) had ik eerst anderhalf uurtje geslapen en daarna zat ik achter de computer. En op eens kreeg ik vreselijk pijn in mijn linker eierstok. Dacht eerst nog aan een eisprong omdat ze één eitje hadden laten zitten. Maar de pijn was zo heftig dat ik niet goed werd en daarop heeft mijn mannetje het spoednummer gebeld. We moesten direct naar de eerste hulp komen. Dus moest ik opstaan, was al gaan liggen. Maar werd helemaal bevangen van de pijn. Dus dacht dat ik overgeven moest. Gelukkig zakte dit weer. Op naar Eindhoven... Mijn mannetje heeft hier 25 min gedaan, terwijl dit normaal 45 min is vanuit onze woonplaats.
Bij de eerste hulp werden we opgewacht. En er volgde verschillende onderzoeken.
Nu blijkt dat bij overstimulatie veel vocht zich ophoopt in de eierstokken en/of buikholte. Hierdoor kunnen de eierstokken gaan drijven. Maar daardoor kunnen ze zich ook kantelen en/draaien. Dit veroorzaakt heftige pijn. Wanneer de eierstok(ken) zich niet zelf terug kantelen en/of draaien verwijderen ze deze!

Gelukkig nam de pijn bij mij af en hopen we erop dat ze vanzelf terug gekanteld en/of gedraaid zijn.
Vandaar dat ik zeg overvallen...

Juffy

Jeetje Juffy, wat een verhaal. Hoe is het nu met je? Heb je al verdere onderzoeken gehad? Ik wens je veel sterkte en succes met het rustig aan doen!

Liefs. Cee

Hoi, hoi,

Het gaat veel beter met mij.
Ik heb geen verdere onderzoeken gehad, dit moet vanzelf over gaan met veel drinken en rusten.
Vanaf deze week ben ik weer langzaam begonnen met opbouwen van het bewegen. Dat wil zeggen dat ik de wasmachine weer zelf heb aangezet. Mijn moeder heeft mij mee genomen om ergens wat te gaan drinken. Je kent het wel... Rustig opbouwen heb toch een hele week niks gedaan.

Ik wilde gewoon effe mijn verdriet van me afschrijven. En een horen van anderen of zij ook overstimulatie kenden. Maar wat ik eigenlijk al verwacht had is er volgens mijn weinig onder de mensen over bekend.

Bedankt voor jullie steun.
Ik moet afwachten tot maandag, als ik niet ongesteld ben geworden mogen we dan de zwangerschapstest doen!
Spannend, spannend!

Juffy

Terug
Bovenaan