overstrekken/kiss syndroom

hoi

mijn zoontje van bijna twee weken is ontzettend huilerig, driftig en onrustig. Inmiddels is mij opgevallen dat hij zich overstrekt en dat dit aanleiding is voor een stevige huilpartij. Ik merk bij de borstvoeding en ook als ik hem gewoon oppak dat de houding en drinken aan de borst hem zichtbaar pijn doet, dus probeer ik momenteel zoveel mogelijk flesvoeding te geven (afgekolft BV en kunstvoeding). Hij wil niet graag geknuffeld worden en zo zijn er nog een aantal symptomen die volgens mij wijzen op het zog. kisssyndroom waarbij als gevolg van keizersnee en voorhoofdsligging de bovenste rugwervels bekneld zijn geraakt. Volgende week ga ik naar een osteopaat in de hoop dat die hem van de pijn en beknelling kan genezen. Het zoontje van mijn vriendin heeft hier goede ervaringen mee opgedaan, zodat ik hoopvol gestemd ben.
Wie heeft hier ook ervaring mee?

Tania
 
hallo tania

mijn dochter had ook het kiss syndroom ik ben met haar bij een manueel therapeut geweest deze heeft haar nekje gemasserrd zodat er een wervel die niet goed zat op zijn plek ging zitten en ik zag meteen resultaat.
mijn dochter kon niet na links kijken en dardoor de borst niet goed nemen rechts.

hoop dat het bij jou kindje ook helpt succes
groeten petra
 
Hoi,

mijn dochtertje was een week oud toen het huilen begon. Echt dramatisch huilen en maar overstrekken, zo zielig. Na twee weken kon ik ook bij een osteopaat terecht. Er bleek bij haar door een verschoven nekwerveltje (ze heeft 9 weken klemvast ingedaald gezeten, vandaar...) een zenuwtje klem te zitten. Dat zenuwtje zou normaalgesproken moeten zorgen voor een goede maag-darmwerking. Vanwege het klem zitten, had zij verschikkelijke darmkrampen en reflux. Na een behandeling was het al een ander kind. Ze sliep veel rustiger en langer, tevens huilde ze al een stuk minder. Na 4 behandelingen  hoefden we niet meer terug te komen, omdat het nekwerveltje weer helemaal in orde was en het lijfje van mijn dochtertje  veel meer ontspannen aanvoelde. Kortom, bij ons heeft het fantastisch geholpen en raad het dus ook iedereen aan!    

Succes!
 
Gisteren ben ik dus naar de manueel therapeut geweest. En mijn voorgevoel was juist. Aan de linkerzijde van het nekje van mijn zoon zit een blokkade in de wervels die van invloed zijn op het zenuwstelsel. De therapeut liet het mij voelen. De ene kant zat beweging in, de andere kant zat helemaal vast. Inderdaad als gevolg van het verblijf in de baarmoeder en de bevalling. Een en ander is van invloed op  de prikkelbaarheid van de zenuwen (waardoor overgevoelig voor veel dingen en veel huilen) maar ook op functies van organen. Frappant was dat dit ook voor de bevalling al kan leiden tot een verstoring van functies bijv. werking van de darmen. Baby ´s gaan dan bijvoorbeeld in het vruchtwater poepen. Hetgeen ook bij mijn zoon zo was.
Een ingewikkeld verhaal maar wat mij betreft zo klaar als een klontje. De therapeut heeft mijn zoontje heel zachtzinnig behandeld en denkt dat er ongeveer vier behandelingen nodig zijn.
Ik had gehoopt gister meteen resultaat te zien (minder huilen) maar helaas was het gisteravond een heftige huilavond. Maar vandaag overdag was het al eeen stuk minder dan normaal, en heeft mijn zoontje weliswaar een paar keer geglimlacht!!! Ik hou de opmerking van een van de andere dames  bij dit onderwerp in gedachte dat kort na de behandeling e.a. kan verhevigen voordat het afneemt.  
Ik houd jullie op de hoogte over het verdere verloop.
groetjes
Tania
 
Hoi!!

Owwww wat fijn!!! En dat het dezelfde dag heftiger is (na behandeling) is doordat het massage is, en ze er toch een soort van spierpijn van krijgen.
Is ook wel logisch, laat zelf maar eens wat masseren... krijg je ook spierpijn van!
Maar je zal zien, binnen no time heb je een stralend beebje voor terug!!

Groetjes Debby mv B'Elanna
 
Terug
Bovenaan