overstrekken

Hallo dames,

Ik heb een kort vraagje; waarom is het zo erg als je baby zich overstrekt? Mijn dochter bijna 11 weken doet dit vrij regelmatig vooral tijdens het huilen (ze heeft geen krampjes)

Groetjes Manja
 
hoi manja,

mijn baby is nu 4 maanden en doet dit nog steeds. ze buigt dan heel haar ruggetje bol zeg maar en strekt dan alles uit dat doet ze soms tijdens het eten in haar wipstoeltje maar waar het vandaan komt weet ik ook niet .ik hoop dat je ook een antwoord krijgt. groetjes pauline
 
Mijn zoontje is nu 10 maanden, maar overstrekte zich toen hij jonger was ook veel. De huisarts schreef dit toe aan last van maagzuur en schreef hem een lichte dosis zantac voor. Dit hielp niet 100%, maar verbeterde de situatie wel.

 
Hoi Manja,

Mijn zoontje is nu bijna vijf maanden. De eerste maanden had hij ook vaak de neiging zich te overstrekken. Kreeg vaak te horen dat dat niet goed was, maar niemand kon me vertellen waarom. Ik had vooral het idee dat hij alles wilde zien en in zich op wilde nemen.

Omdat hij verder een heel relaxt, vrolijk ventje was zonder problemen, heb ik het maar zo gelaten. Inmiddels overstrekt hij zich niet meer. Overigens probeerde ik hem wel soms zo vast te houden dat hij zich onmogelijk kon overstrekken. Voelt een beetje raar, maar ik merkte na een paar dagen dat hij het overstrekken minder werd.

Misschien heb je hier wat aan.

Succes,
groeten,
Mireille
 
Mijn tweelingzoontje van 5 maanden deed en doet het nog steeds. De kraamverzorgster dacht aan het Kiss syndroom ( komt vaak voor bij baby's die met een vacuum zijn geboren, of wanneer het een moeilijke bevalling is geweest. Hierdoor zijn de nekwervels verschoven). Wij zijn dus op haar aanraden bij een chiropractor geweest, en hij heeft Kai behandeld. Dit leverde totaal geen resultaat op, en dus zijn we naar de huisarts gegaan. Hij vertelde dat wij hem het beste in de foetus houding de fles konden geven, en hem zoveel mogelijk in deze houding vast kunnen houden. De huisarts heeft gelijk gehad, want het wordt nu minder.
Probeer het maar eens, en laat je niet van alles "aanpraten" door anderen.

Groetjes Monique
 
Terug
Bovenaan