overstrekken

Hallo allemaaal,

Ik lees regelmatig over "overstrekken".
Wat is dat nou precies. Mijn zoontje rekt ook vaak uit met een holle rug en armen wijd. Nou heeft hij veel gehuild en huilt nu nog wel vooral in de maxi cosi in de auto. Dat is eigenlijk vaste prik. Herkend iemand dit en heeft dat met het overstrekken te maken??

Groetjes Hilly
 
Beste Hilly,

Onze zoon huilt ook veel en overstrekt zich heel vaak. Hij heeft ook een voorkeurshouding naar rechts. Toen hij 7 wkn oud was (nu 11 wkn) heeft een manuele therapeut bevestigd dat hij het Kiss-syndroom had. Zijn bovenste nekwervel was gekanteld bij de keizersnede. Gelukkig is het Kiss verholpen en het overstrekken is er nog wel, maar dat komt ook dat hij zijn spieren in zijn nek heeft "getraind" om zijn nek te ontlasten.
Wellicht heeft jullie zoon ook last van zijn nek, en wordt het juist gevoelig als hij in de cosi zit.
Een manuele therapeut kan even een controle doen. Succes
 
Ons dochtertje overstrekte de 1e 3 maanden ook heel erg, eigenlijk alleen als ze boos was en driftig. Dat was ze in het begin heel erg vaak. Ik kon vaak niets met haar, ze maakte zich zo stijf als een plank. We zijn naar een osteopaat geweest en haar nekje bleek ook niet helemaal goed te zijn, er zaten zenuwen beklemd. De osteopaat heeft haar hoofdje behandeld en ook haar darmpjes omdat daar veel spanning op zat. Na 3 keer daar geweest te zijn overstrekte ze niet meer en huilde een stuk minder. Je kan altijd naar een osteopaat gaan om te checken of je zoontje daar last van heeft, dat kan helemaal geen kwaad. De meeste verzekeringen vergoeden het (grotendeels). of anders idd naar een manueel therapeut.
Veel succes!
 
Overstrekken is dus dat een kindje zijn of haar lijfje "op slot" zet.
Dan gaat het hoofdje naar achter en is er heel veel spanning in het lijfje. Dan maken ze ook hele vaste vuistjes.
Ik hoop dat jouw kindje dit niet heeft. Misschien zit hij gewoon niet zo lekker in de maxi cosi. Kan ook nog.
Bij twijfel kun je altijd bij het cb vragen.
Groetjes
 
Terug
Bovenaan